Ga naar inhoud

Router


Aanbevolen berichten

Hallo, Wij hebben vanmiddag een sitecom router x5 n600 gekocht. Onze computers maken verbinding met de router, maar hebben geen internetverbinding. Ik heb de modem en router al een aantal keer opnieuw opgestat en gereset enzo, maar dat werkt niet. Weet iemand hoe ik dit oplos? Ik denk dat mijn router geen ip-adres ontvangt van de modem. Ik heb bij internet het ip-adres van de router ingevuld, en bij internetgegevens zijn al die dingen niet ingevuld. Zou dat iets kunnen zijn? Ik ben aangesloten bij ziggo. Mijn modem is een ubee EVM 3200.
Link naar reactie
Meest gebruikelijke instelling is dat het apparaat voor de router de ip's uitdeelt als dat dat kan (Je gebruikt je router dan als switch.). Dat heet: dhcp server en dat moet dan uitstaan op de router; 1 van beiden moet het doen i.i.g. niet beide! Invullen van een adres hoeft dan niet, dus dat is m.i. een aanwijzing dat je het nu fout hebt staan ingesteld.
Link naar reactie
welke provider heb je vaak moet je een 30 minuten het modem uit laten staan voor je een andere router of computer aansluit mac adres onthouding beste alles uit na 30 minuten het modem volledig laten opstarten daarna de router ook volledig laten opstarten daarna pas het andere aanzetten het gedeelte van de router wat met de wanpoort aangesloten is niks in de standaard instellingen wijzigen dus hier dhcp instellingen aan laten wat je bij de lan instellingen doet is eigen beslissing dhcp aan/uit of wifi aan/uit (bij wifi aan wel wpa2 instellen)
Link naar reactie
op de router heb je 2 zijden 1 de wan zijde deze heeft normaal gesproken een adres van het modem of andere router 2 de lan zijde deze gebruikt de instellingen van de router de dhcp van de lan zijde kan je zowel aan (automatische configuratie bij computers) of dhcp uit (alles zelf instellen) wifi aan/uit wel of niet draadloos computeren
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...