Ga naar inhoud

wifi extender


Aanbevolen berichten

Ik heb op de begane grond een modem van ziggo (cisco) en omdat het wifi signaal op de eerste en tweede verdieping onvoldoende is, ben ik aan het kijken wat ik daar aan kan gana doen. Ik heb begrepen dat een wifi extender een oplossing kan bieden. De vraag is welke en hoe moet ik dat gana doen? Wie geeft advies?
Link naar reactie
Als het op de eerste verdieping ook al onvoldoende is, wordt het met een wifi extender ook niks. Dat ding moet natuurlijk wel een sterk/voldoende signaal kunnen oppakken van de cisco. Een makkelijkere oplossing is dan een set powerlines / homeplugs met daar een accespoint bij. 1 homeplug dus bij de cisco de tweede op de eerste verdieping en daar het accespoint weer aan. google maar even op homeplug of powerlines. Devolo is goed, tp link doet het ook niet onaardig.
Link naar reactie
Is er niet een andere reden dat het wifi signaal zwak is? Zoals een kanaal ingesteld waar alle buren ook op zitten? Is het signaal overal slecht op de eerste verdieping? Ook precies recht boven waar de router/access point zit? Dan duidt dit een beetje op een ander probleem. Of je hebt een heel hoog plafond :P
Link naar reactie
...deze heb ik zeer onlangs gekocht: https://www.idiva.nl/wifi-repeater.html Deze repeater is op meerdere plaatsen te koop voor ong 30 euro... Ik heb hem nu een aantal malen voorbij zien komen voor 19 euro (ook de prijs waar ik hem voor heb aangeschaft ....) misschien een poging waard om te proberen..? :roll: deze is ook goedkoop en volgens de recensies goed... http://www.beslist.nl/computers/d0000744824/z5KVo5yZo6RenpySlaSe/TP-Link_TL-WA730RE_%28_TL-WA730RE_%29_Repeater.html
Link naar reactie
[quote:79aac81e06="jeffrey3000"]Is er niet een andere reden dat het wifi signaal zwak is? Zoals een kanaal ingesteld waar alle buren ook op zitten? Is het signaal overal slecht op de eerste verdieping? Ook precies recht boven waar de router/access point zit? Dan duidt dit een beetje op een ander probleem. Of je hebt een heel hoog plafond :P[/quote:79aac81e06] Jij zal wel een hele hoge energierekening hebben, waarschijnlijk door je irritante vreetschuur-reclame.( of maak je het niet zelf thuis)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...