Ga naar inhoud

Wifi extender problemen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zal van het begin beginnen, ik heb dus een wifi extender gekocht (Traveler WLR-300), ik heb een belkin router. Bij mijn router staat DHCP uit en hij werkt als acces point want het internet komt in de router binnen via poort 1 en niet de WAN poort. Als ik via de laptop verbonden ben met deze router krijg ik het volgende ip: 84.194.46 subnet: 255.255.224.0 default gateway: 84.194.32.1 Als ik met behulp van de handleiding de extender instel en ermee verbind, dan krijg ik een beperkt signaal met het volgende ip:169.254.168.135 subnet: 255.255.0.0 geen gateway Zou iemand me kunnen helpen? Alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:06135dc9d9="pang"]Waarom heb je de DHCP van je router uitgezet? nu deelt deze geen ip adressen uit vandaar dat rare ip in je extender Waarom heb je de router niet in de WAN poort?[/quote:06135dc9d9] Omdat ik bij de modem een switch heb voor digitale tv, die heeft ook een ip nodig dat begint met 169. Op mijn kamer heb ik ook digitale tv en hier staat ook mijn router, die krijgt dus internet van die switch. Om nu digitale tv te krijgen hier op mijn kamer en om bestanden te delen met computers die via kabel zijn aangesloten heb ik dus de kabel in poort 1 gestoken. Zo werkt mijn router als acces point, en alles werkt nu perfect. Behalve dan die extender
Link naar reactie
[quote:c7a7af7afc="pang"]Jij krijgt waarschijnlijk een ip-adres van het modem of van de switch omdat het met 169 begint. Heb jij die router op de switch aangesloten of rechtstreeks op het modem? Waar heb jij de extender op aangesloten?[/quote:c7a7af7afc] Ik heb een tekeningetje gemaakt van mijn netwerk hoe het is zonder de extender, op het moment heb ik de extender via kabel aangesloten op de switch na de powerline, dat werkt wel maar zou het toch liever draadloos ergens steken. [img:c7a7af7afc]http://img9.imageshack.us/img9/6164/netwerk.png[/img:c7a7af7afc]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...