Ga naar inhoud

Kan geen wifi verbinding maken

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort, een Digitus wireless 150N pci adapter gekocht. Na montage en installatie, geeft hij soms wel de router/modem weer. Zodra ik de juiste selecteer, klapt ie er direct weer uit. Mijn laptop en i-Pad maakt wel direct verbinding. Ik woon in een grote flat, met bij veel buren een wireless verbinding. Dus nu is de PC aan de beurt. KPN adviseerde mij de poorten 3 of 9 te gebruiken, maar helaas geen verbinding. Ik heb bij KPN een 100mbit verbinding. Wie weet raad aub.
Link naar reactie
Zoek anders eens naar inSSIDer van Metageek. Dat is Freeware. Met behulp van dit programma kun je zien op welke kanalen de diverse draadloze verbindingen in je omgeving werken. Zoek een kanaal op dat vrij is en stel jouw systeem daar op in. Als er geen vrije kanalen te vinden zijn (heel goed mogelijk), kies dan voor het kanaal waar de minste netwerken op zitten en/of die het zwakste signaal hebben. Daarnaast, kijk eens hoe de antenne(s) van jouw modem staan. Ik ken het modem niet, maar ik neem aan dat er een (of twee) antennesprieten op zitten. Stel die sprieten zo af dat, als je vanaf de positie waar je werkt en waar vandaan je dus verbinding maakt, als het ware tegen de zijkant van de spriet(en) kijkt. In die richting wordt door de spriet de meeste energie uitgestraald. Zou je tegen de top 'aankijken' dus recht van boven op de spriet(en) neerkijken dan zit je in een gebied waar vrijwel geen signaal wordt uitgezonden en zul je dus geen of bijna geen verbinding kunnen maken.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Probleem is opgelost. Ik heb via mijn server PC de router/moden benadert, En op een weinig gebruikt channel gezet, dus ook de Wifi kaart, zelfde kanaal. Is niet ideaal, want de 24,5 GHZ word veel gebruikt. Ik zou er 1 moeten kopen die op 50Ghz werkt. Dit alles kwam door te veel Wifi verbindingen op de zelfde frequentie, in een klein gebied.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...