anoniem Geplaatst: 20 december 2012 Delen Geplaatst: 20 december 2012 Beste, Sinds twee dagen is via mijn Asus N55 mijn thuisnetwerk onvindbaar. Andere computers hebben wel verbinding, eveneens telefoons. Ik werk hier al twee dagen aan, en heb al menig forum doorgespit. Ik heb de laptop al herstelt naar 13 december, wat niet werkte. Verschillende componenten zoals een netwerkbesturingsysteem geupdate wat ook niet werkte. Gisteravond had ik plotseling wel weer internet, en dat ging goed tot ik de laptop uitzette. Vanochtend kon de laptop het netwerk weer niet vinden. De enige verandering in het netwerk is dat mijn vader eergister met UPC had gebeld over de slechte verbinding van zijn desktop met het netwerk. Dit werd opgelost door ons op een ander netwerk kanaal te brengen. Nu zitten we op kanaal 12, waar maar een paar andere huizen op zitten. Dat was echter 's ochtends gebeurt, terwijl 's middags rond 4 uur mijn laptop uit het netwerk viel. Ik heb ook iets gelezen van bepaalde laptops die kanaal 12 niet kunnen vinden, maar gisteravond had ik dus wel weer verbinding. Kan mijn laptop iets hebben in die richting? Enige suggesties waaraan dit kan liggen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2012 dit soort problemen altijd om te beginnen aan te pakken als volgt: configuratiescherm-apparaatbeheer selecteer je draadloze netwerkadapter, rechtsklik en kies: installatie ongedaan maken cq verwijderen. sluit scherm netjes af, sluit de pc af en start em opnieuw. bij de herstart zal windwos de adapater opnieuw maagdelijk installeren, en vrijwel zeker doet ie het dan weer. je zal wel even opnieuw de verbinding moeten instellen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2012 Ik heb de netwerk adapter gedeïnstalleerd, en alles goed afgesloten. Nu heb ik de laptop weer aangezet, en zegt hij dat besturingssysteem correct is geïnstalleerd. Ik heb nu echter helemaal geen verbinding meer. Ook niet de lijst met andere netwerken die ik eerst wel kon zien. Of moet ik hem op internet via de kabel aansluiten en daar naar updates ervoor zoeken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2012 kijk eens in apparaatbeheer: staat ie daar wel genoemd en zonder gele uitroeptekentjes? toch niet toevallig op uitschakelen geklikt...? niet toevallig tussendoor de knop cq sneltoets geactiveerd om draadloos uit te zetten (zie manual) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2012 Hallo Derk, In Apparaatbeheer staat hij aangegeven als de Adapter: Atheros AR9002WB-1NG Deze heb ik uitgeschakeld en ingeschakeld. Toen ik mijn laptop net namelijk aanzette zag ik mijn netwerk weer. Toen ik probeerde toegang te krijgen zei hij: Er kan geen verbinding worden gemaakt. Daarna schakelde ik hem in en uit en verdween hij weer. Maar alleen mijn netwerk. Nu startte ik mijn laptop opnieuw, en stond mijn netwerk erweer, maar opnieuw geen verbinding ermee. Probleem oplossing schakelt ook eerst de adapter uit en aan, en dan nog een paar hele snelle dingen die onleesbaar zijn. Daarna meld het het volgende: ''Neem contact op met de netwerkbeheerder als uw computer met een hotspot of domeinnetwerk is verbonden. Andere stappen: 1 Koppel het apparaat los of schakel het uit. 2 Wacht minimaal 10 seconden 3 Schakel het apparaat opnieuw in. Na dit gedaan te hebben klik ik op doorgaan en krijg ik het volgende: Gevonden problemen: Probleem met de draadloze adapter of toegangspunt. Niet opgelost. Het ligt dus inderdaad aan mn Atheros adapter?? Maar ik kan hem niet verder updaten, heb hem al opnieuw geïnstalleerd... Op school had ik trouwens wel gewoon internet. Hopelijk tot snel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2012 De eigenschappen van de adapter: (misschien nuttig) 802.11 Bluetooth High Speed Enable 802.11b Preamble Long and short AdHoc 11n Disable Network Address Niet aanwezig Receive Buffers 256 Scan Valid Interval 60 Transmit Buffers 512 WepTKIP 11n Enable Wireless mode selection Auto Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2012 Ik zou eerst de laatste driver downloaden en installeren voor de Atheros adapter http://www.atheros.cz/atheros-wireless-download.php?chipset=31&system=5 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2012 Ik kan kiezen tussen een netathrx.inf bestand en een athw8x.inf bestand voor de 64bit versies??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2012 Als je via apparaatbeheer de atheros pakt en dan eigenschappen, stuurprogramma bijwerken en dan zoeken op mijn computer, vervolgens bladeren naar de map met uitgepakte bestanden van wat je hebt gedownload, pakt die vanzelf de juiste. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2012 Oh ja, natuurlijk! Ga ik meteen proberen zodra ik in de buurt ben van dat probleemgeval van een laptop. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2012 Heb je de router op automatisch kanaal kiezen staan? dan kan het namelijk zijn dat de router een kanaal kiest die jouw laptop niet kan pakken heb je n probleem. Het automatisch kanaal kiezen word soms ingeschakeld zodat de router het meest vrije kanaal kiest. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen