anoniem Geplaatst: 29 november 2012 Delen Geplaatst: 29 november 2012 Goedemiddag allen. Ik heb een vraag. Ik heb gister een nieuwe PC gekocht http://technieuws.com/15762/medion-md8816-pc-met-windows-8-vekrijgbaar-bij-de-aldi/ Verder heb ik een 7 jaar oude PC, die nog draait op XP. Deze heeft draadloos internet via usb-stick zeg maar. Nu wil ik een netwerk zo maken, dat ik met mijn nieuwe PC ook mijn oude pc kan besturen (dus niet alleen bestanden delen). Dat ik dus geen 2de scherm nodig heb. Kan dit via 'extern bureaublad'? Hoe moet ik dit aanpakken? Gr. Nanning Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2012 Beide PC's in dezelfde werkgroep, thuisgroep draaait niet op XP. Op beide machines de schijven delen. Vervolgens op beide machines Teamviewer installeren en de optie onbeheerde toegang oid inschakelen. Nu kun je van de ene PC t buroblad overnemen van de andere PC http://www.teamviewer.com/nl/index.aspx?pid=google.tv.s.nl&gclid=CN-St7nR9LMCFcbLtAod_VAAHQ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2012 Ik ga het proberen, Bedankt voor je snelle reactie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2012 Mooi ik kan er in ieder geval in. Maar bestanden van de ene pc naar de andere dat lukt me niet. Kan dit? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2012 Ik draai extern bureaublad vanaf XP laptop en kan zo mijn desktop met win7 overnemen... en... alles doen zover ik nu ervaar... dus ook bestanden copyen en pasten van de een naar de ander en vice versa. Geen Teamview voor nodig. Je moet wel ergens bij gevanceerd (de firewall meen ik bij XP) externe toegang toestaan. PS: en je moet het loklae ip nummer weten van de pc die je overneemt. op de XP pc dus ipconfig /all daar staat dan bijvoorbeeld 192.168.1.4 of iets dat er op lijkt (of 10.0.1.4 of iets wat er op lijkt). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2012 In t beeld van t andere buroblad , bovenin , kopje bestandsoverdracht. @ André, meer dat extern buroblad niet in Home versies zit, dus voor de zekerheid TV aangeraden. 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2012 Indien Home versie workaround? Eerst herstelpunt maken... Kijk hier maar eens tussen ( voor ervaren lieden). http://www.google.nl/#hl=en&tbo=d&sclient=psy-ab&q=extern+bureaublad+in+Home++XP+nainstalleren&oq=extern+bureaublad+in+Home++XP+nainstalleren&gs_l=serp.3...3809.6309.0.6725.14.14.0.0.0.0.557.5304.3-8j4j1.13.0.les%3B..0.0...1c.1.z8wh8JOl3Fk&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=2274d45b89fafd5&bpcl=38897761&biw=1280&bih=832 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2012 Ok. Volgens mij zit het wel gewoon op mijn windows xp. Gebruikte extern bureaublad al voor mijn werk. Op pc met win8 heb ik extern bureaublad gestart en IP adres ingevuld. Prima. Vervolgens gebruikersnaam en ww invoeren. Kan ik die ergens op mijn xp pc instellen? Ik weet deze gegevens niet! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2012 Ik heb hem al! Ik ga er eens even mee klooien. Bedankt voor de info :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2012 Mooi zo, blijkbaar heb je een geschikte XP versie. Laat effe weten hoe het uiteindelijk afgelopen is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2012 zoals ik het op het werk kan doen (in extern bureaublad --> bestand kopieren --> uit extern bureaublad --> plakken) dat lukt mij hier niet! Dus bestandsoverdracht is nog een probleem! Enig idee? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen