anoniem Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 Ik heb nu een router op zolder staan waar mijn inkomende adsl signaal komt. Hier staan ook onze beider pc. Dit werkt goed. Echter het signaal naar de begane grond (2 verdiepingen lager) is naar mijn laptop niet erg goed. Nu ga ik volgende maand over naar een all in 1 pakket van ziggo. De draadloze modem (Ubee 320b of cisco 3925) wordt beneden geplaatst. Ik zit nu met het volgende. Als ik mjkijn pc wil aansluiten 2 verdiepingen hoger kan ik kiezen voor een zogenaamde homeplug (signaal over electriciteitsnet) of via een usb die draadloze signalen ontvangt. In het laatste geval denk ik dat ik een extender nodig zal hebben. Wie kan mij adviseren wat het beste is? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2012 Proberen of je zonder al te veel "hak en breekwerk" het modem/router van Ziggo op de 1ste etage kunt krijgen dan zou je overal een goed signaal moeten hebbem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2012 Dat gaat helaas niet lukken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2012 Ik zou het zelf eens proberen met een setje homeplug adapters. Het is vantevoren niet te zeggen, wat de beste oplossing is. Zowel bij homeplug als extenders is het resultaat erg afhankelijk van de situatie. Kabels is het goedkoopste en beste, maar als dat niet mogelijk is, wordt het uitproberen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2012 Hallo gerben, Ik zat er ook aan te denken. Is dan de 500Mbps (hoogste snelheid aan te raden)? Ik download af en toe wat. Ofwel hoe zit het met de snelkeid? Is ereen bepalad merk dat er uit springt qua kwaliteit? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2012 Bij mijn weten is er weinig verschil in prestaties. Ik meen dat hardware.info wel eens een vergelijkende test heeft gepubliceerd. Zou je nog even kunnen bekijken. 500Mbps is het snelste, maar als een 200Mbps set al goed presteert, is dat ruim voldoende voor alle ziggo abonnementen, en waarschijnlijk een stuk goedkoper. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2012 Bedankt voor je advies Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen