anoniem Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 Ik heb twee PC's in een klein thuisnetwerkje draaien. Op PC A draait Win 7 Home Premium. Op PC B draait Win 7 Professional. Op beide PC's draait PC Veilg (F-Secure) als beveiligingssoftware. De instellingen van PC Veilig zijn op beide PC's gelijk. Beide PC's bevinden zich in een Thuisgroep en voor de zkerheid in dezefde Werkgroep. Vanaf PC B heb ik toegang tot PC A. Andersom echter niet. Vanaf PC A is PC B niet zichtbaar. Pingen levert timeouts op. Na uitschakelen van PC Veilig op PC B kan er wel normaal worden gepingd. Kennelijk functioneert PC Veilg op een PC met Win 7 Prof anders dan op een PC met Win 7 Home Premium. Wat zie ik over het hoofd? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2012 Firewall instellingen, zijn die ook gelijk? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2012 Heb je de wachtwoorden voor thuisgroep/werkgroep ingevuld? [url=https://www.dropbox.com/s/vvnsh3e1zjabtzx/netwerk.jpg]in dit scherm vind je het wachtwoord[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2012 Gents, Ja firewall instellingen zijn gelijk (worden bepaald door PC veilig) en wachtwoorden voor Thuisgroep/Werkgroep zijn ingevuld en gelijk. Windows Fw is uitgeschakeld. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2012 heb je op PC-B de optie delen met thuisnetwerk/workgroup wel aangevinkt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2012 Ja, alle opties mbt (geavanceerd) delen zijn op beide PCs gelijk. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen