anoniem Geplaatst: 30 oktober 2012 Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 Omdat ik bij één pc met speedtest een lage snelheid haal, heb ik aan dezelfde netwerkkabel even een laptop gehangen. Ik haal dan een drie keer hogere snelheid. Waar moet ik de oorzaak van dit verschil zoeken ? de netwerkkaart in de trage pc kan ik gewoon pingen etc. En ook als ik de firewallinstellingen etc uitzet treed er geen verbetering op. De besturingssystemen van beide pc's zijn gelijk. De "trage netwerkkaart" heeft ten opzichte van de snelle wel wat extra eigenschappen zoals : 1. Vmware Bridge Protocol 2. Virtual Bridged Networking Driver 3. Internet Protocol versie 6 4. I./O stuurprogramma van Link-Layer Topology Discovery 5. Link-Layer Topology Discovery responder Bij het testen was Virtual Box overigens niet actief Bij voorbaat dank voor jullie suggesties Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2012 Zijn het wel allebei N adapters? Geef even de juiste fabr. en type door, misschien gaat ergens een lichtje branden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2012 De kaart op de "trage"verbinding is een Realtek PCLe GBE Family Controller De snelle verbinding heeft een Realtek RTL8139 Family PCI fast ethernet NIC kaart (is een laptop) Of het N kaarten zijn weet ik niet, maar ik dacht dat B,C ....N kaarten betrekking had op de Wifi verbinding. Of heb ik dat mis. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2012 De snelheden worden niet alleen door het kaartje bepaald, ook cpu en schrijfsnelheid naar de hdd spelen een rol. Je kunt de 5 genoemde protocollen uitzetten (vinkje weghalen) Daarnaast kun je de snelheid van de netwerkkaart even van "auto negotiation" op de line speed op 100 full duplex zetten en weer proberen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2012 De gegeven tips leiden niet tot verbetering. Ik heb de pc in veilige modus opgestart en toen werd de internetverbinding , zo'n vier a vijf keer sneller. Ik vermoed dus dat iets anders ook bandbreedte gebruikt/blokkeert. Het uitzetten van de firewall leidt niet tot verbetering. Met netlimiter zie ik echter niets dat de verbinding ook gebruikt. Zijn er programmaatjes die nog meer dan netlimiter laten zien wat de verbinding gebruikt ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2012 En nu gevonden :) :) Zoals het nu lijkt zorgt de link-scanner van AVG antivirus voor de vertraging. Nadat ik deze had uitgeschakeld gaat de snelheid naar de snelheid die ik ook had in de veilige modus. De vraag is nu, kan ik deze link-scanner veilig uit laten staan ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2012 Ja hoor, dat kan. De linkscanner van AVG kan inderdaad voor vertraging zorgen. Zie hier: [url]http://www.gratissoftwaresite.nl/tips/AVG+8+Link+Scanner+uitzetten+en+waarschuwingen+hierover[/url]. Wil je toch gewaarschuwd worden bij onveilige zoekresultaten, dan zou je kunnen kiezen voor WOT (Web of Trust): [url]http://www.mywot.com/en/download[/url] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen