Ga naar inhoud

verschillende snelheden bij gelijke aansluiting op twee pc's

anoniem

Aanbevolen berichten

Omdat ik bij één pc met speedtest een lage snelheid haal, heb ik aan dezelfde netwerkkabel even een laptop gehangen. Ik haal dan een drie keer hogere snelheid. Waar moet ik de oorzaak van dit verschil zoeken ? de netwerkkaart in de trage pc kan ik gewoon pingen etc. En ook als ik de firewallinstellingen etc uitzet treed er geen verbetering op. De besturingssystemen van beide pc's zijn gelijk. De "trage netwerkkaart" heeft ten opzichte van de snelle wel wat extra eigenschappen zoals : 1. Vmware Bridge Protocol 2. Virtual Bridged Networking Driver 3. Internet Protocol versie 6 4. I./O stuurprogramma van Link-Layer Topology Discovery 5. Link-Layer Topology Discovery responder Bij het testen was Virtual Box overigens niet actief Bij voorbaat dank voor jullie suggesties
Link naar reactie
De gegeven tips leiden niet tot verbetering. Ik heb de pc in veilige modus opgestart en toen werd de internetverbinding , zo'n vier a vijf keer sneller. Ik vermoed dus dat iets anders ook bandbreedte gebruikt/blokkeert. Het uitzetten van de firewall leidt niet tot verbetering. Met netlimiter zie ik echter niets dat de verbinding ook gebruikt. Zijn er programmaatjes die nog meer dan netlimiter laten zien wat de verbinding gebruikt ?
Link naar reactie
Ja hoor, dat kan. De linkscanner van AVG kan inderdaad voor vertraging zorgen. Zie hier: [url]http://www.gratissoftwaresite.nl/tips/AVG+8+Link+Scanner+uitzetten+en+waarschuwingen+hierover[/url]. Wil je toch gewaarschuwd worden bij onveilige zoekresultaten, dan zou je kunnen kiezen voor WOT (Web of Trust): [url]http://www.mywot.com/en/download[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...