Ga naar inhoud

Wifi uitbreiden op school

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Deze vraag is wellicht al eerder gesteld en waarschijnlijk is deze vraag ook veel te simpel voor dit forum maar ik wil hem toch stellen. Ik ben juf op een basisschool en daar hebben we een kast met laptops. In deze kast zit ook de router. Op zich geweldig, maar in mijn lokaal (boven) is de wifi vaak niet goed te ontvangen. De documenten van de kinderen worden opgeslagen op de server, maar door de slechte ontvangst zorgt dit opslaan juist vaak voor het vastlopen van de laptops. Dat hebben we 'opgelost' met een USB stick die de kinderen zelf kunnen pakken en gebruiken maar internetten gaat moeizaam en het spreekt voor zich dat dit sowieso niet ideaal is. Daarbij komt dat we nu met een groepje kinderen willen gaan werken in een ruimte die nog verder van de router af staat. Simpele vraag maar op internet vind ik geen simpel antwoord: is er een (relatief goedkope) en eenvoudige manier om de Wifi uit te breiden naar boven? Alvast heel erg bedankt voor een antwoord!
Link naar reactie
Misschien een hele domme opmerking hoor , maar is daar geen ICT beheerder voor aanwezig of een bedrijf dit dit regelt? Neem aan dat die niet zomaar huis, tuin en keuken oplossing toestaat op een school netwerk? Of zijn die ook weg bezuinigt.... :cry: Maar idd simpel en goedkoop is een powerline adapter + extra access point. Zo heb ik het thuis ook opgelost.
Link naar reactie
Wifi repeater kopen ... voor ong 50-75 euro. http://www.wifirepeater.nl/ http://nl.hardware.info/reviews/1971/9/review-zeven-access-points-getest-avm-fritz-wlan-repeater (beeetje oude test maar bedoeld ter illustratie) makkelijke en niet erg dure oplossing.... (zou hem wel een beetje uit het zicht ophangen want niet iedereen is zo eerlijk als ik) succes ! :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...