anoniem Geplaatst: 24 oktober 2012 Delen Geplaatst: 24 oktober 2012 Hallo en hellup :? , Ik heb een nieuwe modem/router gekregen van Telfort ivm. omzetten abonnement. Router is een ZYXEL P-2812HNU-F1. Alles heb ik werkend gekregen, alleen mijn NAS niet (QNAP TS-239 PRO). Bij aansluiten kwam hij niet in het netwerk voor. Even op google gezocht en hier werd gezegd dat je een vast IP moest invullen bij de NAS. Dit heb ik gedaan, tevens subnetmasker en standaard gateway gegevens overgenomen die ik tegenkwam bij IPCONFIG. Alleen nu kan ik mijn nas helemaal niet meer vinden/pingen als ik hem direct heb aangesloten op mijn pc, ook niet met QNAP finder. Mijn vraag is, kan ik mijn nas ook op een andere manier benaderen (mac adres) zodat ik de instellingen weer terug kan zetten? Of moet ik hem helemaal resetten?.. en zo ja hoe moet ik dit doen? nb. computer kennis is basic en alle hulp is welkom, nas bevat namelijk alle familie foto's van de afgelopen 6 jaar. Indien er aanvullende info nodig is hoor ik dit graag. Alvast bedankt. Groets, Elles Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2012 Wellicht kun je de nas resetten naar de fabrieksinstellingen en dan nog eens proberen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2012 Ja maar ben ik dan niet alle foto's kwijt die ik op de harde schijven heb staan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2012 Lijkt me onwaarschijnlijk. Als je de schijven weer net zo instelt als je had, zou je er volgens mij gewoon weer bij moeten kunnen. En anders zet je gewoon je backup terug. Als je er niet meer in kunt komen, kun je er trouwens ook niet veel meer mee. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2012 Als je je NAS een vast IPadres geeft,moet je dat in je router ook kenbaar maken Mijn Nas staat op ***.***.***.144. In mn router heb ik dat nr ook ingegeven op deerste pagina, onedr DHCP. Bij de linksys kun je daar ook specifieke extra fixed IP'aaangeven Kijk ook even in de handleiding van je NAS, wat gebeurt er als je een reset geeft? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen