anoniem Geplaatst: 20 oktober 2012 Delen Geplaatst: 20 oktober 2012 Ik heb afgelopen week een TP link wireless print server besteld. Deze: http://www.tp-link.com/en/products/details/?model=TL-WPS510U Dit omdat ik pas een vaste pc heb en mijn laserprinter boven staat. Voorheen had ik een laptop en die neem je gewoon even mee naar de printer als je hem nodig hebt. Ik ben een dag een het klooien geweest met de printserver maar krijg hem helaas niet aan de praat. De software die bij de tp link zit vind de printserver wel. Zowel via infrastructure als ad-hoc, maar de printer zelf doet het niet. Dat is trouwens een Canon LBP2900. Heeft er toevallig iemand ervaring met deze printserver? Het enigste wat ik nog niet geprobeerd heb is de printer eerst met een vaste aansluiting op de pc te installeren en daarna pas via wireless. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2012 Inderdaad eerst de printer lokaal installeren op alle pc's waar je vanaf wilt printen. Dan de print server configureren en printer hierop aansluiten. Wel het IP van de printserver noteren. Dan op elke pc via eigenschappen van de printer de poort wijzigen van usb naar tcp/ip en daar het ip opgeven van de printserver Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen