anoniem Geplaatst: 9 oktober 2012 Delen Geplaatst: 9 oktober 2012 Beste allemaal, Ik probeer mijn Netgear WNDR3700 router als repeater in te stellen. Ik heb 1 router in de woonkamer maar krijg geen goed signaal op zolder. Daarom wil ik de Netgear router als repeater instellen op de 1e verdieping. Dit wil ik draadloos doen. Ik heb verschillende forums bezocht maar ik heb nog geen goed antwoord gekregen en het is dus ook nog niet gelukt. En ik heb geen idee wat ik fout doe. Wat ik heb begrepen is dat ik op de Netgear router de SSID naam het zelfde moet instellen als de SSID van de router in de woonkamer. En dat ik hetzelfde kanaal moet instellen. En op de Netgear router moet ik de draadloze herhaalfunctie instellen. Daarbij moet ik het IP adres in de zelfde range instellen als die van de 1e router. Bijvoorbeeld: 1e router is 192.168.0.1 dan de Netgear als 192.168.0.2. En op de Netgear router het MAC adress van de 1e router ingesteld. Maar helaas werkt dit allemaal. Kan iemand mij misschien helpen en dit stap voor stap aan mij uitleggen. Want ik snap er vrij weinig van. Alvast bedankt! Groeten Wouter Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2012 Iets? http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-howto/31191-everything-you-need-to-know-about-wireless-bridging-and-repeating-part-1-wds?start=2 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 Beste andre@home, Dank je voor je reactie en ben vanavond gelijk hiermee aan de gang gegaan. Maar ik kom niet verder dan stap 1... Ik heb de DHCP server uitgezet. En ik heb een ip adres buiten de DHCP bereik gepakt van de router in de woonkamer. Maar dan probeer ik de Netgear router te bereiken, maar ik kan deze helemaal niet meer vinden en kom dus niet bij de configuratie. Wat doe ik fout... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 met de utp kabel in een lan poort aansluiten aan de computer en dan met het nieuwe ip adres inloggen in je netgear dan type je bv http://192.168.0.2. en dan zou je met je wachtwoord moeten kunnen inloggen Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen