anoniem Geplaatst: 29 september 2012 Delen Geplaatst: 29 september 2012 Hallo allemaal Zojuist Win7 64 bits geinstalleerd. Daarbij werd ook automatisch mijn internet geconfigureerd (via m'n Router) De IP nummers werden daarbij vanaf m'n Router ingesteld. Alhoewel er geen IP nummers in mijn Netwerk aangegeven waren heb ik dat toch ontdekt door [b:be9834b14d]IPCONFIG /ALL [/b:be9834b14d] te bekijken. Ik denk dat de snelheid laag is i.v.m. dat er IPnummers in [b:be9834b14d]Eigenschappen van de DraadlozeNetwerkverbinding [/b:be9834b14d] zijn aangegeven [b:be9834b14d] Klopt dit ?? [/b:be9834b14d] Kan ik die IPnummers (van Gateway en DNS) beter wel of Niet invoeren? Mvg Jan Filarski Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 september 2012 Er moeten altijd IP-nummers ingesteld zijn voor gateway en DNS, anders heb je geen internet. Of dit automatisch gebeurt of handmatig is niet van belang. De gateway verwijst naar je router, dit is immers de weg vanaf je PC naar internet. Als je it IP-adres niet of verkeerd invult is de route naar internet onbekend. De DNS-server zorgt voor de 'vertaling' van namen van internetsites (bijv. www.google.nl) naar de IP-adressen van die sites (bijv. 173.194.67.94). Als er dus geen DNS-server staat ingevuld zul je sites alleen via hun IP-adres kunnen oproepen. Probeer bovenstaande adressen maar eens, je zult in beide gevallen op dezelfde site terechtkomen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 september 2012 Hoi Hans In de Router staan deze IP-nummers, bovendien geeft de Router ook de IP-nummers uit. Op die werkstation heb ik dus op een schone schijf Win7 64bits geinstalleerd en de IP-nummers staan [b:9b2341af98]Niet [/b:9b2341af98] in het InterNet protocol TCP/IP protocol Als ik echter op IPCONFIG /ALL kijk, in zeg maar "het oude DOS", zie ik dat alle IP-nummers die nodig zijn voor een Netwerkverbindng aanwezig zijn. De verbinding werkt, dus ondanks wat jij zegt. Maar de vraag was: Als ik desondanks, dat de verbinding werkt, TOCH de IP-nummers invoer. [b:9b2341af98] Wordt dan de verbinding sneller? [/b:9b2341af98] Mvg Jan Filarski Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2012 de werking van internet wordt niet sneller door zelf in te vullen je moet wel invullen als je met vaste ip nummers op je computer werkt door het zelf in te vullen krijg je wel eerder internet toegang (de computer hoeft niet eerst alles op te halen bij de router) maar voor het gemak kan je het beter de router laten doen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2012 Als ik het goed lees gebruik je een draadloze verbinding. Kan zijn dat het signaal slecht is of gestoord word. Je zou kunnen proberen een andere kanaal te gebruiken. Met het programma inSSIDer kan je kijken wat de kwaliteit van het WIFI signaal is en of je op een kanaal zit wat veel gebruikt word en welk kanaal nog wel vrij of laag bezet is. Op je router kan bij bij de WIFI/Draadloze instellingen het kanaal instellen. Andere optie is eerst proberen met een bedraade verbinding, maar daar moet wel de mogelijkheid voor zijn uiteraard. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen