Ga naar inhoud

Sitecom Range Extender


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zag al dat ik niet de enige ben met dit probleem, het gaat om het volgende. Omdat mijn draadloze bereik niet optimaal is heb ik een Sitecom WL330 Range Extender aangeschaft. De installatie is (lijkt) een fluitje van een cent. Een aantal keren de instructie video bekeken maar ik krijg het ding niet aan de praat. Het zou zo simpel moeten zijn: Extender verbinden met de laptop, draadloos internet uitschakelen en inloggen op de extender. Je bestaande netwerk opzoeken en aanklikken. Vervolgens de beveiliging inschakelen, en tot slot de DHCP-Server uitschakelen. Netwerkadapter weer inschakelen en de extender loskoppelen. Nieuwe netwek selecteren en sleutel invoeren. Voila, het zou moeten werken. De extender wordt wel gezien, geeft een uitstekend signaal, maar kan geen verbinding maken met het internet. Als je de muisaanwijzer boven het netwerkicoontje houdt zie je: Onbekend netwerk, Geen internet toegang. Ter aanvulling: ik krijg dan ook geen verbinding meer met mijn normale upc account. Moet eerst de extender uit het stopcontact halen en de laptop opnieuw opstarten voor ik weer internet verbinding heb. Heeft iemand een idee waar het mis gaat? Edit: Ik denk dat ik iets te ongeduldig was, het werkt nu n.l. wel! Er doet zich overigens wel een vreemd verschijnsel voor. Zowel op de laptop als op mijn smartphone heb ik een beduidend beter signaal maar als ik speedtest draai zijn de uitkomsten lager dan met het slechte(re) signaal.
Link naar reactie
Bedankt voor je tip en uitleg Andre. Ik heb echter 'slechts' een 25 Mbit abo van UPC. Dit zou hij moeten kunnen trekken naar mijn mening. Bij 50 Mbit zal het denk ik wel een probleem worden. Wat het kanaal betreft: ik ben de enige die kanaal 4 gebruikt in mijn omgeving. De rest zit veel op 6 en 11. Had al met Visstumbler uitgevogeld wat het meest 'vrije' kanaal was.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...