Ga naar inhoud

Draadloos én bekabeld tegelijk


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een draadloze router voor mijn laptop en desktop. De desktop staat op zolder, en via deze pc wil ik middels de netwerkkaart naar een switch waar twee netwerkprinters op aangesloten zijn. Ik geef de bekabelde netwerkkaart een fixed-ip. Echter op het moment dat ik dit doe, heb ik geen internet toegang meer via de draadloze kaart. Als ik de vaste kaart disable heb ik wel weer internet toegang. In windows 7 was dit geen probleem, maar sinds ik XP op mijn pc heb geinstalleerd werkt dit niet meer. Instellingen draadloos: Auto DHCP 192.168.1.66 255.255.255.0 192.168.1.254 Instellingen bekabeld Fixed IP 192.168.1.10 255.255.255.0 192.168.1.254 Als ik andere IP adressen probeer, heb ik hetzelfde probleem. Wie heeft er voor mij een goede tip? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Probeer bij de instellingen van de vaste netwerkkaart eens geen default gateway op te geven. Dit is de route naar internet, alleen die heb je niet op de vaste aansluiting. Anders kun je eens kijken naar ICS, Internet Connection Sharing. Hiermee kun je de internetverbinding die via de wifi verbinding loopt delen met de apparaten die op de vaste aansluiting zijn aangesloten. Even googlen op ICS of internet connection sharing.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...