Ga naar inhoud

WLAN van fritzbox werkt niet


anoniem

Aanbevolen berichten

In het studenten huis waar ik woon hebben we veel problemen met het draadloos internet en thuis had ik nog een fritzbox liggen van XS4ALL. deze meegenomen naar mijn studentenhuis en ik wil deze gebruiken als router en niet als modem. (omdat ik het wachtwoord voor internet niet weet enz). dit gaat allemaal goed een handleiding van internet gevolgd en met de kabel heb ik gewoon internet maar niet draadloos. de instellingen in de fritzbox staan zo dat hij nieuwe apparaten toe zou moeten laten en dat hij detecteerbaar is. maar als ik verbinding wil maken geeft hij aan dat dit niet lukt. hij vraagt niet om een wachtwoord ofzo maar geeft gelijk aan dat dit niet lukt. weet iemand wat ik verkeerd doe? PS: het internet in het studenten huis is niet van XS4ALL maar van Scarlet..
Link naar reactie
[quote:2aaf9f9454="tomvdlee"]Volgens mij kan je de Fritzbox niet als losse router gebruiken. Kan je de Fritzbox niet ook als modem gebruiken?[/quote:2aaf9f9454] Een Fritz!Box kun je prima als router gebruiken, ook als je geen ADSL hebt. LAN-poort 1 wordt dan gebruikt als WAN poort. Overigens staat het probleem van TS hier los van. Hij kan gewoon geen verbinding maken met het draadloos netwerk, waar ik overigens zo geen oplossing voor heb, helaas... Had je ook al geprobeerd om encryptie helemaal uit te schakelen? Als het dan wel werkt, zou je eens kunnen spelen met deze instellingen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...