Ga naar inhoud

delen van printers


anoniem

Aanbevolen berichten

een thuisnetwerk: host gebruiker pc met win7 prof. 64 bit laptop met winxp prof. de laptop ziet de host en kan hier mee communiceren, de gedeelde documenten zijn zichtbaar en kunnen worden opgevraagd, heb evenwel een probleempje met printer delen, vanaf de laptop zie ik de printer op de gebruiker pc, maar als ik hem wil toevoegen krijg ik een foutmelding dat: de server voor de printer beschikt niet over het juiste besturingsprogramma klik op ok om het juiste besturingsprogramma te installeren. mijn vraag is welk besturings programma wordt bedoeld? op de host is de printer automatisch gedetecteerd door win 7 (het is een brother HL 1430) en werkt. dank alvast
Link naar reactie
[quote:67b9b12939="honshu"]ben misschien niet zo duidelijk geweest. de printer is lokaal geinstalleerd op de host gebruikerspc en het is geen netwerk printer.[/quote:67b9b12939]door hem te delen is het als het ware ook een netwerkprinter.. Laptop met winxp prof. : daar moet je hem ook lokaal installeren en dan bij eigenschappen van de printer de TCO/IP poort kiezen ipv de usb of lpt poort en het ip nr van de host pc invullen.\ Misschien biedt de setup van de printer wel meteen die optie. Je kunt dus niet de driver van win7 van de host gebruiken, daarom krijg je die foutmelding want de laptop is XP..... Echt apart installeren en aanpassen
Link naar reactie
je hebt pinter -- computer -- netwerk -- computer bij de eerste computer als normale printer installeren en daarna ook instellen dat deze printer gedeedl op het netwerk wordt op de andere computer een netwerk printer installeren en zoeken naar de printer op de eerste computer voor de ene printer is wel de installatie schijf nodig, bij een andere niet (hou deze dus bij de hand)
Link naar reactie
Als je netwerk bestaat uit computers met het zelfde besturingssysteem dan kun je eenvoudig op de host de printer installeren en delen en vervolgens via netwerk de printer opzoeken en installeren, omdat de Windows versies gelijk zijn en de stuurprogramma's dus ook. In jouw geval wordt Windows 7 en XP Pro gebruikt. Dat betekent dat je onder Windows 7 de stuurprogramma's voor Windows 7 moet gebruiken en voor XP de XP stuurpogramma's. Stappenplan: 1. Printer installeren op de host en delen 2. Op de andere pc het stuurprogramma installeren 3. Ga nu naar instellingen -> printers en klik op eigenschappen op de desbetreffende printer. 4. Vervolgens klik je op poort toevoegen 5. Kies dan standard TC/IP Port 6. Vul bij printernaam / IP-adres de naam van de printer in waaronder hij gedeeld is. 7. Bij poortnaam wordt automatisch een naam ingevuld. Dit is onder Vista, maar zal onder XP niet anders zijn.
Link naar reactie
[quote="rolla"]Als je netwerk bestaat uit computers met het zelfde besturingssysteem dan kun je eenvoudig op de host de printer installeren en delen en vervolgens via netwerk de printer opzoeken en installeren, omdat de Windows versies gelijk zijn en de stuurprogramma's dus ook. [b:03f92da6d0]In jouw geval wordt Windows 7 en XP Pro gebruikt. Dat betekent dat je onder Windows 7 de stuurprogramma's voor Windows 7 moet gebruiken en voor XP de XP stuurpogramma's.[/b:03f92da6d0] /quote]als ie het nu niet weet ;) .... Dat is altijd de veiligste methode.... hij schijnt er maar niet aan te willen....?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
In Win7 ga je naar de eigenschappen van de printer. Ga naar het tabblad "Delen". Ga naar "Extra stuurprogramma's". Selecteer daar de x86 en installeer via het inf bestand de 32 bit driver(s). Als dat daar is geinstalleerd ga dan op je laptop de gedeelde printer toevoegen. Als het goed is krijg je nu niet meer de foutmelding omdat je nu op de Win7 machine ook de 32 bit drivers hebt geinstalleerd. Win XP op je laptop neemt nu die 32 bit driver(s) over van je Win7 machine. Succes ermee.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Daar ik ook hetzelfde pobleem heb, probeerde ik het bovenstaande advies ook, maar ik loop nu tegen het volgende op! Waar vind ik het "inf" bestand met de 32 bit driver voor mijn Canon printer? Staat die op de installatie CD-rom? in welke map? Ik ben niet zo technisch, en weet nu niet waar ik die moet vinden! Kan iemand mij helpen?
Link naar reactie
Ja, die staat "verstopt"op de CD rom. Bij mij staat die onder Win9x --> Printer --> Dutch --> Disk0 Alleen, er is iets met het installeren van Canon printers onder Win7 met XP drivers. Onder Win7 heet dezelfde printer net iets anders dan vermeld onder Win XP. Het resultaat is dat de driver dus niet geinstalleerd kan worden. Je moet dus in het inf bestand de printernaam aanpassen zoals die in Win7 wordt vermeld. Dus die map Disk0 op je harddisk zetten, het inf bestand openen met kladblok en de printernaam aanpassen. Voorbeeld: De printer heet in Win7 "Canon Inkjet S330", in het inf bestand heet ie "Canon S330". In het inf bestand op je harddisk moet je met Kladblok dus de printernaam aanpassen. Daarna pas de eerder door mij beschreven van het Printer delen toepassen. Succes ermee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...