Ga naar inhoud

Draadloos Netwerk vind ineens geen Netwerken meer.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal, Ik heb sinds maandag het volgende probleem: Zo rond een uur of 17.00 uur viel mijn internet uit. Zoals gewoonlijk plug ik mijn usb-adapter een keer opnieuw in, maakt hij geen verbinding. Ik dacht dan zal al het internet er wel uitliggen. Kijk naar de pc met de router, heeft nog gewoon internet. Ik terug naar mijn pc, USB-adapter een aantal keer in en uitpluggen. Vervolgens laat ik windows zoeken naar draadloze netwerken, komt hij met de volgende melding: "Er zijn geen netwerken binnen uw bereik." (Of iets wat daar op lijkt.) :o !! Ik kijk of onze PDA op mijn kamer wel netwerken vind, jawel hij vind ze. Toen dacht ik dat mijn USB-adapter misschien kapot was omdat hij al de hele dag raar deed. Gister een nieuwe gekocht, (Linksys, had SMC2662W), Wat blijkt deze vind ook geen netwerken??:evil: :evil: !! Ook kan maakt hij geen verbinding met onze router. Nu heb ik vanacht mijn gehele pc gescand op Virussen en Spyware, nadat dit klaar was alles "gerapareerd" maar nog steeds vind hij niets. Nu dacht ik laat ik eens kijken wat hij doet als ik allebei mijn USb-adapters inplug, ziet de linksys ineens 1 van de 4 netwerken. En komt mijn SMC met de melding dat hij een netwerk gevonden heeft, ik klik op de verbinding en laat hem kijken naar beschikbare netwerken, niets gevonden... :( Tot slot heb ik nog een systeemherstel gedaan naar een punt waar ik wel nog internet had. Ook dit had geen effect. :? Ik heb ook nog in de lijst hardware gekeken naar uitroeptekens, daar staat er 1 bij: AXSAKI SCSI en bij: Plug and Play BIOS Extention (Hij heb ik er overigens 2 van waarvan er bij 1 geen uitroeptekenstaat?) Ik weet niet meer wat ik nog kan doen nu, als iemand mij kan helpen zou ik dat heel fijn vinden. Met vriendelijk groet, Jurie NB: Ik heb de Linksys ook al geinstalleerd zonder de bijgeleverde cd, geen effect.
Link naar reactie
usb geeft wel vaker opeens problemen.... dan altijd eerst deze stappen nauwkeurig uitvoeren die menig keer voor prima resultaat zorgen: (en overigens: nooit usb-apparaten inpluggen waarvan de software nog niet is geïnstalleerd. - unplug je usb-adapter en alle andere usb-apparaten - ga configuratiescherm/software: verwijder software linksys en smc - ga nu configuratiescherm - systeem - hardware - apparaatbeheer - als kruisje voor 1 usb-vermelding, dan openklikken zodat je een reeks usb-dingen ziet. - selecteer de bovenste ervan, klik rechts en kies voor ´verwijderen´ cq ´installatie ongedaan maken´ - werk zo alle usbvermeldingen af - herstart de pc, waarna alle usb-dingen opnieuw in windows worden geïnstalleerd. - installeer de software van de usbadapter die je wilt gebruiken (niet van alle twee, dat leidt vaak tot ellende) - daarna zouden alle apparaten (een voor een aankoppelen!) weer herkend moeten worden. nb: onder sommige vista´s wordt meteen de poort opnieuw geinstalleerd, dus zonder herstart. dat merk je wel aan de acties die de pc uitvoert dan. werk wél alle usb-vermeldingen af op die wijze.
Link naar reactie
[quote:7d759acf91="derkdejong"]usb geeft wel vaker opeens problemen.... dan altijd eerst deze stappen nauwkeurig uitvoeren die menig keer voor prima resultaat zorgen: (en overigens: nooit usb-apparaten inpluggen waarvan de software nog niet is geïnstalleerd. - unplug je usb-adapter en alle andere usb-apparaten - ga configuratiescherm/software: verwijder software linksys en smc - ga nu configuratiescherm - systeem - hardware - apparaatbeheer - als kruisje voor 1 usb-vermelding, dan openklikken zodat je een reeks usb-dingen ziet. - selecteer de bovenste ervan, klik rechts en kies voor ´verwijderen´ cq ´installatie ongedaan maken´ - werk zo alle usbvermeldingen af - herstart de pc, waarna alle usb-dingen opnieuw in windows worden geïnstalleerd. - installeer de software van de usbadapter die je wilt gebruiken (niet van alle twee, dat leidt vaak tot ellende) - daarna zouden alle apparaten (een voor een aankoppelen!) weer herkend moeten worden. nb: onder sommige vista´s wordt meteen de poort opnieuw geinstalleerd, dus zonder herstart. dat merk je wel aan de acties die de pc uitvoert dan. werk wél alle usb-vermeldingen af op die wijze.[/quote:7d759acf91] Ik heb mijn SMC al verwijderd uit mijn Hardware alleen nu maakt hij een 2e (zelfs 3e) draadloze netwerk verbinding aan zodra ik mijn Linksys inplug. Hoe kan ik de oude verbinding aanpassen of verwijderen? Ik zie hem namelijk niet in de lijst Netwerkverbindingen. Ik heb net ook nog IP-Config gedaan, en hij verteld mij dat het medium ontkoppeld is terwijl de software van Linksys zegt dat de adapter actief is.
Link naar reactie
[quote:64f67356c0="Malamutebew"][quote:64f67356c0="derkdejong"]usb geeft wel vaker opeens problemen.... dan altijd eerst deze stappen nauwkeurig uitvoeren die menig keer voor prima resultaat zorgen: (en overigens: nooit usb-apparaten inpluggen waarvan de software nog niet is geïnstalleerd. - unplug je usb-adapter en alle andere usb-apparaten - ga configuratiescherm/software: verwijder software linksys en smc - ga nu configuratiescherm - systeem - hardware - apparaatbeheer - als kruisje voor 1 usb-vermelding, dan openklikken zodat je een reeks usb-dingen ziet. - selecteer de bovenste ervan, klik rechts en kies voor ´verwijderen´ cq ´installatie ongedaan maken´ - werk zo alle usbvermeldingen af - herstart de pc, waarna alle usb-dingen opnieuw in windows worden geïnstalleerd. - installeer de software van de usbadapter die je wilt gebruiken (niet van alle twee, dat leidt vaak tot ellende) - daarna zouden alle apparaten (een voor een aankoppelen!) weer herkend moeten worden. nb: onder sommige vista´s wordt meteen de poort opnieuw geinstalleerd, dus zonder herstart. dat merk je wel aan de acties die de pc uitvoert dan. werk wél alle usb-vermeldingen af op die wijze.[/quote:64f67356c0] Ik heb mijn SMC al verwijderd uit mijn Hardware alleen nu maakt hij een 2e (zelfs 3e) draadloze netwerk verbinding aan zodra ik mijn Linksys inplug. Hoe kan ik de oude verbinding aanpassen of verwijderen? Ik zie hem namelijk niet in de lijst Netwerkverbindingen. Ik heb net ook nog IP-Config gedaan, en hij verteld mij dat het medium ontkoppeld is terwijl de software van Linksys zegt dat de adapter actief is.[/quote:64f67356c0] Ik heb hem zojuist zonder het verleng stuk in een andere usb-poort gedaan, en hij doet het!!! Bedankt voor de hulp.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...