Ga naar inhoud

laptop vindt geen enkel draadloos netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste lezers, Ik heb sinds 3 jaar een laptop, een Sony Vaio VGN-FE31M. Ik had altijd internet gewoon met een kabel. Nu is vanavond een router geinstalleerd door mijn vader. Ik heb wel internet met de kabel maar niet draadloos. Mijn laptop vindt geen enkel draadloos netwerk ook niet van mijn buren maar zij vinden de mijne wel! Zij wezen op ons WLAN, schuifje aan de voorzijde, maar dat staat aan. Wat nu te doen? Jullie hulp en advies stel ik zeer op prijs. Bedankt alvast Groetjes Annamaria
Link naar reactie
  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben onhandig met computes maar heb de netwerkverbindingen opgeschreven. Er zijn 4 iconen: 1. 1394-verbinding verbonden met firewall 1394-netwerkkaart 2. draadloze netwerkverbinding niet verbonden Intel(R) pro/wireless 3945ABG net 3. Lan-verbinding verbonden met firewall Intel(R) pro/100 VE Network conn 4. Lan-verbinding 2 uitgeschakeld met firewall bluetooth personal area network Bij apparatenbeheer staat: 1. 1394-netwerkkaart 2. bluetooth personal area network from toshiba 3. Intel(R) pro/100 VE Network connection 4. Intel(R) pro/wireless 3945ABG net De schakelaar aan de voorzijde WLAN staat op on (naar rechts). Je hoort dan ook een geluidje dat hij kennelijk staat ingeschakeld. De router is trouwens een D-link 2641 R. Ik blijf het gek vinden dat ik de router van mijn buren ook niet kan vinden ook niet als ik met mijn laptop daarheen loop. Mijn vader denkt dat wifi kapot is maar dat lijkt mij zo onwaarschijnlijk. Ik hoop dat jullie mij aan de hand van deze gegevens verder kunnen helpen. Bedankt weer alvast. Groetjes Anna
Link naar reactie
Bij Wireless Zero Configuration-service zegt hij: type: 20 win 32_share_process state: 4 running <stoppable, not_plausable, accepts_shutdown> en dan nog wat meer info maar niet bij state t/m running. Stuurprogramma wilde ik up-daten maar is actueel. Nu ben ik bij start, configuratiescherm, netwerkverbindingen. Druk ik met rechtermuis op icoon draadloze netwerkverbinding waar een rood kruis doorheen staat en dan op eigenschappen en configuren en dan op geavanceerd. Dan zou er iets moeten verschijnen van Serviceset-id (SSID) en WEP maar ik zie niks daarvan.
Link naar reactie
update. zojuist gedaan: start, deze computer, rechtermuis beheren, computerbeheer,services en toepassingen, services, rechtermuis wireless zero configuration, eigenschappen. Deze stond ingeschakeld. Deze uitgeschakele en weer ingeschakeld. Computer opgestart en hij vind de draadloze netwerken (3 stuks met buren erbij). Ik blij, netwerkkabel losgekoppeld maar kan hij geen verbinding maken. Vervolgens vind hij de draadloze netwerken niet meer. Weer opnieuw opgestart maar vind niets meer. Ik weet het niet meer.
Link naar reactie
Bij een laptop zoek je drivers in eerste instantie bij de fabrikant. http://support.vaio.sony.nl/downloads/updates/updates.asp?site=voe_nl_NL_cons&c=0&s=VGN-FE&m=2404 Maar daar zie ik geen updates. Je zou de oorspronkelijke driver eens kunnen herinstalleren. Wellicht is ook vaio update te proberen: http://kb.sony-europe.com/KB/Solutions/nl/V00000_V00499/V00290.html
Link naar reactie
Beste Andre en Gerben, Dank voor jullie hulp. Ik heb Intel ge-upgrade. Hij geeft nu een icoontje in mijn taakbalk. als ik daarop sta geeft hij aan: wifi is uitgeschakeld. Als ik er dubbel op klik geeft een scherm van Intel aan: De hardwareschakelaar van de radio is uit. Zet de hardwareschakelaar aan om draadloze communicatie in te schakelen. Ik begrijp niet wat met dit wordt bedoeld. Wat heeft het volume er nou mee te maken. Bovendien doet het geluidt het gewoon. Waar zou ik dit moeten zoeken? Bedank weer. Groetjes Anna
Link naar reactie
wat staat [b:d1d773ff13]nu[/b:d1d773ff13] daar ..... Als 2 uitgeschakeld staat even R-muis erop en inschakelen, meestal wertk het daarna. [quote:d1d773ff13="annasz"]de netwerkverbindingen.... . Er zijn 4 iconen: 1. 1394-verbinding verbonden met firewall 1394-netwerkkaart 2. draadloze netwerkverbinding niet verbonden Intel(R) pro/wireless 3945ABG net 3. Lan-verbinding verbonden met firewall Intel(R) pro/100 VE Network conn 4. Lan-verbinding 2 uitgeschakeld met firewall bluetooth personal area network Bij apparatenbeheer staat: 1. 1394-netwerkkaart 2. bluetooth personal area network from toshiba 3. Intel(R) pro/100 VE Network connection 4. Intel(R) pro/wireless 3945ABG net De schakelaar aan de voorzijde WLAN staat op on (naar rechts). Je hoort dan ook een geluidje dat hij kennelijk staat ingeschakeld. [/quote:d1d773ff13] Werkt het nog niet ... zet dan de output van ipconfig /all hier neer... start-uitvoeren cmd ipconfig /all
Link naar reactie
je gaat met de muis op de blauwe rand boven aan van het venster staan, dan R-muis klikken en kiezen voor bewerken/markeren... Text selecteren met muis, dan wordt de text wit/griijs en dan weer op de rand boven aan van het venster staan, dan R-muis klikken en kiezen voor bewerken/copyen... en dan hier pasten tussen [ quote ] en [ /quote ] (spaties verwijderen...)
Link naar reactie
Windows IP-configuratie Host-naam . . . . . . . . . . . .: notebookanna Primair DNS-achtervoegsel. . . . .: Knooppunttype . . . . . . . . . . : broadcast IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee Ethernet-adapter LAN-verbinding: Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: Beschrijving . . . . . . . . . . .: Intel(R) PRO/100 VE Network Connection Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-13-A9-4A-0C-E7 DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja Autom. configuratie ingeschakeld. : ja IP-adres. . . . . . . . . . . . . : Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1 DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1 DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1 Lease verkregen . . . . . . . . . : zondag 5 juli 2009 13 Lease verlopen . . . . . . . . . : woensdag 8 juli 2009 Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding: Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld Beschrijving . . . . . . . . . . .: Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-18-DE-AD-46-44
Link naar reactie
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Status+van+medium+ontkoppeld&btnG=Zoeken&meta= http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1310862 probeer in het cmd vesnter: ipconfig /renew eens? En R-muis op het netwerkicoon bij verbindingen, stoppen en weer starten en dan weer ipconfig /renew En zoeken naar newtwerken? Staat alles op auto bij de instellingen? en energy safe uit bij advanced instellingen v/d draadloze kaart (bij apparaatbeheer) [quote:d57866511c="annasz"]Windows IP-configuratie Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding: Status van medium . . . . . . . . : medium [b:d57866511c]ontkoppeld[/b:d57866511c] Beschrijving . . . . . . . . . . .: Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-18-DE-AD-46-44[/quote:d57866511c]
Link naar reactie
Beste Andre, Dat heb ik ook gelezen maar bij het schermpje van Intel staat Wifi aan. Uiteraard is het medium (router) niet ontkoppeld en staat gewoon aan. Als ik op het symbooltje van Intel sta op de taakbalk staat er een rood kruis doorheen en zegt ie: Wifi is uitgeschakeld.De WiFi adapter verzendt of ontvangt geen gegevens wanneer WiFi is uitgeschakeld. Als ik er vervolgens op dubbelklik geeft ie aan dat Wifi is ingeschakeld! Dan krijg ik dat verhaal over die radio en de hardwareschakelaar. Wat nu? Groetjes en bedankt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...