Ga naar inhoud

Draadloos internet valt uit na 15 minuten


anoniem

Aanbevolen berichten

Bij een kennis valt draadloos internet telkens na 10 - 30 minuten weg. Het is een Packard Bell SJ51 laptop met Vista en ingebouwd WLAN. Als ik mijn laptop (met XP) er naast zet dan valt de verbinding daar niet weg. Bij mij thuis is het precies hetzelfde; op de PB valt de verbinding na enige tijd weg, bij mijn lt niet. Ondanks dat ik (bijna) zeker weet dat het niet aan de router ligt heb ik die bij zijn router het kanaal gewijzigd van 1 naar 9, zonder enige verbetering overigens. Het probleem zit 'm dus hoogst waarschijnlijk in de Packard Bell. We hebben de laatste software van de adapter gedownload. (Realtek RTL8187B) Als we die proberen te installeren dan zegt Vista dat de laatste drivers al geinstalleerd zijn. Vreemd, want er is een versie geinstalleerd van 2007-04 en de gedownloade versie is van 2008-10. Wat we wel gedaan hebben; Tcpip6 uitschakelen. (inclusief register aanpassen) Helaas leverde dat ook niet gewenste resultaat, want de verbinding valt nog steed uit. Iemand enig idee hoe we dit probleem kunnen tackelen ? PS. Vorig jaar een soortgelijk probleem gehad bij de buren (ook met een Packard Bell) en dat was snel opgelost door een speciale adapter update van PB. Die is er overigens niet voor deze PB-SJ51.
Link naar reactie
{qoute}(Realtek RTL8187B) Als we die proberen te installeren dan zegt Vista dat de laatste drivers al geinstalleerd zijn. Vreemd, want er is een versie geinstalleerd van 2007-04 en de gedownloade versie is van 2008-10. {/unquote} Eerst via config/software eventuele software van de wlan deinstalleren. Daarna via apparaatbeheer de betreffende adapter rechtsklikken en kies installatie ongedaan maken. Daarna direct de 2008 installatie software installeren/uitvoeren. De adapter wordt dan met de nieuwe driver geinstalleerd.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ivm. onvoorziene omstandigheden zijn we afgelopen dinsdag niet aan een vervolg toe gekomen. Excuus daarvoor. De laatste versie van de software installeren heeft het probleem niet opgelost. Zoals gezegd hebben we daarna een draadloze USB-stick ingeplugd en geïnstalleerd. Het is nu 48 uur later en de internetverbinding is niet weer uitgevallen. Alle instellingen voor de stick zijn standaard. Het lijkt er dus verdacht veel op dat de ingebouwde ontvanger zijn werk niet naar behoren doet. Omdat er nog garantie op zit gaat de laptop één dezer dagen retour leverancier. Wordt vervolgt.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
Afgelopen vrijdag eindelijk de draad weer opgepakt. (Was een tijdje niet mogelijk ivm privé-omstandigheden) Heb de DHCP-instellingen gewijzigd. Vast IP-adres toegewezen en alle benodigde settings aangepast. Ook dit gaf niet het gewenste resultaat. De verbinding werd wederom na ongeveer 12-13 minuten verbroken. Tijdens de vorige "sessie" had ik een USB-stick voor draadloze ontvangst geinstalleerd. Die werkt nog steeds probleemloos. De eigenaar gaat binnenkort met de laptop retour winkel om daar het probleem voor te leggen en vervolgens ter reparatie aan te bieden. Grtzz...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...