Ga naar inhoud

Netwerkje bouwen


anoniem

Aanbevolen berichten

Daar ik met 3 computers in huis zit, eentje van het werk en twee privaat, heb ik besloten een eigen netwerkje op te bouwen en zou graag willen weten welke componenten te kopen. Heb een idee van wat en hoe maar dacht het eerst maar eens te posten voor ik een mis koop doe. Zit nog met een oude modem/router met enkel WAP beveiliging zou deze graag willen vervangen door een meer up to date model of vinden jullie het verstandiger deze te behouden en hierop verder te bouwen? Zelf had ik gedacht aan de N1 vision van belkin, denk dat dit een voldoende goed toestel is als basis voor een netwerkje. Zou graag een externe harde schijf hebben als backup en sync oplossing. De software hiervoor had ik liefst reeds voor geïnstalleerd op het backup medium gezien. Als ik mij niet vergis heeft de belkin wel geen USB aansluiting en weet niet of er extern harde schijven zijn die aangesloten kunnen worden op een LAN aansluiting of praat men dan reeds over een NAS, ik weet het niet juist dus hierover graag een woordje uitleg. Een printer gaat er ook bijhoren maar weet niet direct of ik moet gaan voor een toestel op/met BT, netwerk(LAN) of draadloos (WIFI). Mss haal ik de termen door elkaar zeggen jullie het maar. Dit zou zo wat mij vraag moeten zijn, alvast bedankt, christophe.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...