Ga naar inhoud

Printer probleem via draadloos netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik zit met de volgende eigenaardigheid. Ik heb met mijn desktop pc een bedrade internet verbinding middels een Zyxel modem/router. Nu heb ik een laptop en wilde daarmee draadloos kunnen internetten vanuit de woonkamer. Heb een Netgear router gekocht wat prima werkt. Omdat ik ook wilde printen vanaf de laptop heb ik de printer (HP C5180) ook aangesloten op de router. Ook dat werkte in eerste instantie prima, maar om onverklaarbare reden lukt het printen na een aantal dagen niet meer. Als ik de printerstatus opvraag staat er braaf een document in de wachtrij maar gebeurt er verder niets. De printer staat als standaard printer ingesteld en er staat ook nergens een verdwaald vinkje. Als ik dan de printer verwijder en opnieuw installeer werkt het weer. Ik zag op de site van HP een progje die bedoelt was om ongevraagde verwijdering van de printer software te voorkomen. Er wordt echter niet vermeld voor wie dat geschikt is en het resultaat van installeren is dan ook dat ik de melding krijg dat op mijn pc geen driver voorkomt die hier voor in aanmerking komt. Geen oplossing dus. Zojuist heb ik de printer opnieuw geinstalleerd, geprint, en de laptop afgesloten. Weer opgestart en het werkte nog steeds. Deze test om uit te sluiten dat na elke keer dat de laptop wordt uitgezet de verbinding niet meer werkt. Heeft iemand een idee wat hier een mogelijke oorzaak van kan zijn?
Link naar reactie
sommige routers gaan in een soort slaapmodus na en tijd, misschien raak je het daardoor kwijt...? Meestal is er vinkje te zetten zoals bij "stay awake" of zoiets. zet de router wel op ene niet storend lkaa ip nr ip in het zelfde subnet; bij 2e router (netgear) in het net oppassen, die als acces point bij voorkeur plaatsen...
Link naar reactie
Bedankt Andre, het verhaal is voor mij een beetje algebra. Sinds een par weken internet ik draadloos met een laptop. Voorheen altijd bedraad, dus ik ben een absolute leek op dit gebied. Dat van die slaapmodus begrijp ik overigens niet helemaal. Met mijn leken-verstand zou ik zeggen: ik heb wel internet verbinding dus de router moet wel wakker wezen. Misschien zie ik dit echter geheel verkeerd. Ik probeer er steeds achter te komen wat een mogelijke oorzaak is. Normaal schakel ik de printer 's avonds uit. Misschien was dat de oorzaak. Helaas niet, zaterdag voor het laatst geinstalleerd en het werkt nog steeds. Omdat ik vergeten was de printer uit te schakelen dacht ik dat hier misschien de oplossing lag. Dus niet. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...