Ga naar inhoud

Printer en externe HD in netwerk.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een thuisnetwerk op een modem/router als volgt: - een PC (XP SP3) via kabel op de (enige) kabeluitgang van de router, - een PC (XP SP3) via WLAN, - een laptop (Vista HP SP1) via WLAN. De printer staat via USB op de WLAN-PC, en is dus alleen door de andere apparaten bereikbaar als die PC aanstaat. Ik wil die printer op een router aansluiten, zodat hij altijd bereikbaar is. Liefst wil ik ook een externe HD als gemeenschappelijke schijf aansluiten op die router. ik moet de huidige router dus vervangen, maar door wat voor apparaat? daarop dus alle vijf genoemde appraten in een netwerk.
Link naar reactie
Dat ligt eraan. Als je een modem hebt met een dhcp server dan kun je er gewoon een switch tussen zetten van 10 euro en gaat de rest allemaal vanzelf. Zo te lezen heeft je modem wel een dhcp server en is een switch de makkelijkste oplossing. Heb je alleen een modem zonder dhcp server dan moet je er een andere router achter plakken of het modem vervangen door een modem/router. Meestal kun je er een andere router achter plakken. Maar het wil wel eens niet werken met name bij een zyxel modem, maar daar kun je wel weer een switch achter hangen. En dit is de goedkoopste oplossing. Anders even vragen in de winkel of je de router terug mag brengen. Als je printer geen netwerkkaart heeft dan kun je een netwerk/usb converter kopen. Maar let op. Eerst de printer via usb installeren en dan de poort omzetten naar een tcp.ip adres van je converter. Niet elke printer software ondersteund dit !!!! Anders gewoon delen via een pc.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...