Ga naar inhoud

Modemadvies?


anoniem

Aanbevolen berichten

Helaas heeft mijn Draytekrouter het na een jaar of vijf begeven. Deze verzorgde in combinatie met een draadloos accesspoint en een Speedtouch home ISDN modem ervoor, dat ik internet heb op al mijn computers (2 bedraad en maximaal 4 draadloos) Nu is mijn modem ook al weer enige jaartjes oud en is het misschien verstandig om deze ook maar gelijk te vervangen. Ik zie nu veel verschillende modems/gateways, die allemaal geschikt zijn voor ADSL2 of ADSL2+. Mijn verbinding is nog maar een gewone ADSL-verbining (6MB dowload en 768 kb upload van Planet) . Kan ik nu zonder bezwaar een ADSL2 modem kopen. zijn deze compatibel met gewoon ADSL? Bij voorbaat dank voor jullie reactie.
Link naar reactie
ADSL2 is in principe backwards compatible met gewoon ADSL. Maar de snellere ADSL2 verbindingen zie je alleen maar op analoge lijnen. Denk dat je dus wel goed in de gaten moet houden, dat je een isdn apparaat meekrijgt. En als je echt ADLS2 wilt, je een andere telefoonaansluiting moet hebben. Dus ik weet niet hoe verstandig het is, nu een ADSL2 modem te nemen. De linksys wrt54g router is nog steeds te koop, al onder de 40 euro. Wellicht is dat een slimmere oplossing?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...