Ga naar inhoud

Netwerk met 2 routers


Aanbevolen berichten

Ik wil graag een netwerk aanleggen, maar de situatie bij mij is iets anders dan normaal. Ik heb in de kelder een router staan. Daar komen 2 kabels uit, één naar de computer beneden, en één naar een draadloze router op zolder. Vanuit die draadloze router gaat één kabel naar de computer op zolder, en ik heb een laptop die van draadloos internet gebruik maakt. Hoe kan ik deze computers verbinden, waardoor ik bijvoorbeeld vanaf mijn laptop iets kan uitprinten met de printer die aan is gesloten op de computer op zolder. Ook zou ik het handig vinden als ik bestanden kan versturen van de ene computer naar de andere.
Link naar reactie
Ik heb even gekeken, en ik weet nu hoe ik de dhcp uit moet zetten, maar wat houdt dat precies in? Wat is een dhcp server? En als ik een netwerk wil maken, hoe moet dat verder? Ik heb al op internet gekeken naar verschillende handleidingen hiervoor, maar vaak zijn die alleen gemaakt voor computers die rechtstreeks verboden zijn via een netwerkkaart, of via één router.
Link naar reactie
de draadloze router moet je de dhcp uitzetten. ook het ip adres moet veranderd worden wel binnen de reeks van de 1e router, maar buiten zijn dhcp reeks hierna loopt van de 1e router een kabel van lanpoort naar lanpoort op je draadloze router de dhcp server zorgt voor het uitdelen van de ip adressen en voor de gateway en dns server door nu de draadlose router te degraderen naar een switch krijg je een netwerk
Link naar reactie
welke met welke je krijgt vanaf je modem / router een 2e router (als ik je verhaal goed begrijp) de modem / router doe je niks mee (laat de dhcop aan staan) de 2e router moet je het instellingen scherm in 1 het veranderen van het ip adres 2 het uitzetten van de dhcp 3 de kabel van 1e router gaat naar lan op de 2e router hierdoor komt de 2e router in switch mode en blijf je met 1 thuis netwerk werken
Link naar reactie
draai de netwerk wissard op elke computer hierin wordt gevraagt naar het delen vna bestanden en printers geef hier toestemming voor zorg hier ook voor dat elke computer in de zelfde werkgroep zit, mar een verschjillende computernaam hebben bij het delen van de mappen en printers wel zorgen dat alles volle rechten hebben, standaard geeft windows beperkte rechten (alleen lezen) bij bekabelt moet elke computer in een eigen poort op de routers de draadloze gedeelte moet je alleen zorgen voor een goede beveiliging
Link naar reactie
heb je minimaal een map of gehele schijf per computer gedeeld de printer ook ingestelt dat die via een andere computer bereikt mag worden voor de printer moet je nu voor elke andere computer een lineprinter installeren. deze laten verwijzen naar de printer op waar deze aangesloten is als je de mappen bij andere computers kan zien zou je nu bestanden kunnen overzetten via de verkenner
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...