Ga naar inhoud

Beveiliging


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ik heb een vraag. Ik heb een basis modem van telfort de syxsel P-2602R-D1A. Daar aanvast een sitecom draadloos modem/router ingesteld als switch. de firewall in de syxsel staat aan. Ik heb een wpa beveiliging. Hoe staat het nu met de beveiliging? kan iemad nu het signaal van de sitecom naar de pc`s oppikken? en zodoende gebruik te kunnen maken van de breedbandverbinding en in kan breken op de pc`s? De firewall in de sitecom staat ook aan.
Link naar reactie
Als je voor de wpa een goed password hebt gekozen, moet het wel goed zitten. Men zou kunnen zien dat je in de lucht bent, maar het is dankzij de wpa (wpa2 is beter) dat men niet op jouw netwerk kan komen en de verzonden data is ook afdoende versleuteld. Je zou, als de router het ondersteunt, ook de SSID uit kunnen schakelen. Je bent dan nog wel online maar jouw netwerk is dan onzichtbaar. En nog ten overvloede, verander de standaard inlogpassword van de router in een andere. Voor wat betreft de routerfirewall, deze is alleen voor indringers vanuit het internet bedoeld, niet vanaf het draadloze gedeelte.
Link naar reactie
[quote:b8ca88cd03="drupke"][quote:b8ca88cd03="tomvdlee"]Het verbergen van je SSID zou ik niet doen. Alleen WPA is inderdaad een goede beveiliging en is bijna niet te kraken.[/quote:b8ca88cd03] Waarom is het beter om de ssid niet te verbergen? ben er toch nieuwsgierig naar.[/quote:b8ca88cd03] Omdat het schijnbeveiliging is. Net als MAC filteren. Bovendien kan het voor problemen zorgen. http://www.security.nl/article/17167/1/Microsoft:_Verbergen_SSID_draadloos_netwerk_complete_onzin.html
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...