Ga naar inhoud

IP instellen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn internetverbinding delen. Ik heb alleen nu een probleempje op mijn Windows 2000-laptop. Ik kan het waarschijnlijk het verhelpen door het IP-adres opnieuw in te stellen. Mijn vader zegt van wel. Ik heb een vaag bericht als ik dit automatisch dit wil laten instellen. Over dat het adres al bezet is. Daarom denk ik ook dat het probleem daar zit. Dus nu mijn vraag: Met welk commando in cmd verander ik handmatig het IP-adres?
Link naar reactie
je moet naar de eigenschappen van je netwerkkaart daarna naar de eigenschappen van ip verbinding en hier instellen (wel erg kort door de bocht) je schrijft datr het netwerk een dubbele ip adres heeft er kan 2 dingen zijn of inderdaad er wordt 2 keer het ip adres uitgegeven of de computernaam komt 2 keer voor bij dhcp aan kan nr 1 niet dus blijft voor mij nr 2 over
Link naar reactie
Ik bedoelde niet dubbel IP. Ik bedoelde dat laptop 1 een ip adres heeft en laptop 2 dezelfde wil. Maar het is al opgelost. Ik deed bij laptop 1 ipconfig/all in cmd om gegevens te zien en die voerde ik in op laptop 2 bij configuratiescherm>internet verbindingen>De lanverbinding>eigenschappen>en dan de eigenschappen van TCP/IP En dan een minuutje ermee spelen waarna het werkte. Maar als iemand een cmd commando weet om het IP adres te veranderen (met een zelf bedacht adres, niet automatisch gekozen) dan zou ik dat nog steeds fijn vinden.
Link naar reactie
[quote:af54bb8e50="marco.meijer"]Ik bedoelde niet dubbel IP. Ik bedoelde dat laptop 1 een ip adres heeft en laptop 2 dezelfde wil. Maar het is al opgelost. Ik deed bij laptop 1 ipconfig/all in cmd om gegevens te zien en die voerde ik in op laptop 2 bij configuratiescherm>internet verbindingen>De lanverbinding>eigenschappen>en dan de eigenschappen van TCP/IP En dan een minuutje ermee spelen waarna het werkte. Maar als iemand een cmd commando weet om het IP adres te veranderen (met een zelf bedacht adres, niet automatisch gekozen) dan zou ik dat nog steeds fijn vinden.[/quote:af54bb8e50] Ipconfig /release huidige ip adress verwijderen Ipconfig /renew Nieuwe ipadress opvragen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...