Ga naar inhoud

WiFi(nomeen)


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een Linksys WiFi modem-router. Soms is het signaal uitstekend en soms, zelfs op zeer korte afstand, kan mijn laptop geen draadloos netwerk vinden. Tot nu toe nog niets bijzonders. Maar.........ik heb een aantal tests gedaan met zowel een andere laptop als ook met een andere splinternieuwe WiFi-router (Speedtouch). Ook daarmee hetzelfde fenomeen. Met een WiFi-testapparaat vind ik op zo'n moment ook géén signaal, zelfs niet op enkele centimeters van de antenne. Ook dat geldt voor beide modem-routers. Ik heb het ook geprobeerd met én zonder beveiliging en ook op een ander kanaal. Géén oplossing! Ik begin zo langzamerhand in buitenaardse krachten te geloven.......of zie ik iets over het hoofd?
Link naar reactie
De 2.4Ghz band wordt, naast wifi, door meerdere apparaten gebruikt. Denk aan Magnetrons en DECT telefoons. Maar het is ook best mogelijk dat jouw signaal wordt weggedrukt door een wifi gebruiker die een flinke booster aan heeft staan, maar dan zou je weer verwachten dat je constant geen "bereik" hebt. Wil je zekerheid, dan zou een meting met een spectrum analyzer uitkomst brengen. Maar ja, vind nu maar eens iemand met zo'n ding :( Je kunt zelf nog even netstubler gebruiken om wifi in jouw gebied te scannen en de gebruikte kanalen uit te lezen. www.netstumbler.com Alternatief is om over te stappen op 5 Ghz wifi
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...