Ga naar inhoud

ISDN aanleg ongedaan maken.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil bij iemand de ISDN aansluiting ongedaan maken en de telefoonaansluiting weer in de originele toestand terug brengen. Ik wil dat doen omdat er binnenkort wordt overgegaan op internet en telefonie via de kabel. Dit lijkt me niet zo moeilijk als ik maar zou weten welke veranderingen er destijds zijn aangebracht in de bedrading. Ik heb overal op internet gezocht en daar staat van alles over ISDN op maar juist niet wat ik wil weten. KPN kan mij ook geen bedrading schema leveren maar wil het wel in de originele toestand terug brengen voor 75 euro en dat wil ik deze mevrouw besparen. Kan iemand mij verder helpen.
Link naar reactie
Van belang is om te weten of haar toestellen echt isdn toestellen zijn (herken je het makkelijkst aan de gebruikte stekker. Bij isdn toestellen zit er een RJ45 stekker aan en bij analoge een RJ11) of dat het analoge toestellen zijn die dan weer op een bv quatro vox thuis centrale waren aangesloten. Een puur isdn toestel kun je NIET op een analoge lijn gebruiken. Een isdn RJ45 stekker heeft, en als ethernetkabel, 8 pinnen. voor isdn worden de pinnen 3,4,5 en 6 gebruikt. Een analoog toestel heeft 4 pinnen en worden 2 en 3 gebruikt. Als je een nieuw analoog isra punt wilt maken, haal je bij de NT1 (wit kastje) gewoon de twee binnen (line) komende draden los en die worden je nieuwe isra
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...