Ga naar inhoud

utp kabel gemaakt: geen ipadres, wel verbinding met router


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag eindelijk een manier gevonden om een kabel door te trekken van de benedeverdieping naar de zolder. Zelf heb ik via deze site [url]http://www.pc-freak.nl/UTP_kabel_maken.htm[/url] de stekekrtjes aan de utp kabel gemaakt met zo'n speciale tang. (niet de crossedkabel gemaakt!!) nu heb ik hetvolgende probleem: wanneer ik de netwerkkabel in de pc stop staat er re onder in beeld: Local Area connection Snelheid: 100MB / s Status: netwerkadres verkrijgen na een tijdje komt de melding: deze verbinding heeft geen of beperkte toegang, enz. Het vreemde is dat op de pc en de modem (tele2) wel de lampjes branden. EN (!) wanneer ik mijn losse sitecom router aan de netwerkkabel hang en met mijn pc het ipadres van de router intik, kom ik wel in het menu van de router. De router is dus wel te bereiken (niet de tele2 modem). Als ik mijn pabtop met een kort utp kabeltje rechtstreeks op d etele2 modem aansluit werkt het internet wel. dus: 1. met de nieuwe kabel: wel in het router menu (losse router) 2. geen verbinding met internet (wachten op ipadres) 3. met een losse utp kabel-wel verbinding met internet je zou dus zeggen dat er iets niet geod zit in de stekkertjes van de nieuwe kabel, MAAR de router kan ik hier wel mee bereiken. HULP!!![/url]
Link naar reactie
dat zou vreemd zijn, want als ik mijn labtop aan een kort netwerkkabeltje aan de modem hang, werkt het wel... Dat zou toch niet moeten uitmaken, welke kabel je gebruikt?? Maar als mijn pc met de net doorgetrokken kabel wel verbinding maakt met een router, kan ik er toch vanuit gaan dat de kabel goed gemaakt is??
Link naar reactie
dat betekent dat wanneer ik de stekkertjes opnieuw eraan zet, en dan goed (waarschijnlijk zitten er een paar kleurcodes niet juist???) dat het dan wel werkt? Dit is de eerste keer dat ik dit doe, heb hier helemaal geen ervaring mee!! bedankt voor je uitleg! edit: heb het ingesteld op 10 mb, had ik wel (1x) verbonde 10mb/s maar geen internet. Later weer dezelfde foutmelding: geen of beperkte toegang tot internet of andere netwerkbronnen. Waarschijnlijk toch nog een keer de stekkertjes aanzetten??
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:2aafd58a53="Idzme"]volgorde klopt, denk dat de tang niet goed is (goedkoop plastic ding). En om de draden in het stekkertje te kijgen heb ik gebruik gemaakt van een soort kleine plastix sleetjes die ook in het stekkertje gaan. Maar die zie ik in gefabriceerde kabels niet zitten...[/quote:2aafd58a53] Met een plastic Crimping RJ45 is het prima om een kabeltje te knijpen. Het sleetje is een hulpmiddel om de kabeltjes bijeen te houden als je de stekker erop zet. Belangrijk naast dat de kleuren op volgorde liggen is dat de kabeletje voldoende erin gedrukt zijn, zodat de kleurkabeltje in aanraking komen met het koper. De kabel hoeft niet per direct verkeerd te zijn. Heb het zelf ook eens gehad. De pc gaf dezelfde melding en de laptop deed het vervolgens wel. Ik ben toen bij het begin begonnen. Router gereset, modem gereset. Alles opnieuw geconfigureerd. Wederom deed de laptop het wel op de kabel en de pc niet. Zorgen dat je router DHCP uitvoert. Kan je router de gegevens ophalen van de Modem. Kun je met een korte kabel met verbinding leggen in combinatie van router en modem. mijn probleem was opgelost toen bleek dat mijn router door een defect zich voordeed als switch. Ik kon echter zelf de router niet meer benaderen met behulp van de browser. Aangezien jij dat wel kan zal dit iets anders zijn. Maar toch het controleren waard.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...