Ga naar inhoud

probleem netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik kan probleemloos een netwerk instellen. Zo is er een verbinding van twee desktop-computers tot stand gebracht. Beide zien elkaar en ik kan gedeelde mappen een stationsletter toewijzen. Maar we hebben ook nog een laptop. Die probeer ik op dezelfde wijze aan het netwerk toe te voegen, maar niets lukt. - Ik kan gedeelde mappen op de laptop openen door op een andere computer \\ip-adres te doen - Op andere manieren de laptop te zien lukt niet, ook geen stationsletter toewijzen - Ook kan ik op de laptop niet de andere computers zien (die wel verbinding met elkaar hebben), wel kan ik die benaderen met \\ip-adres Bestands- en printerdeling is op alle computers ingeschakeld. Op elke computer (ook de laptop) staat XP Pro SP2. Wie kan mij helpen ook de laptop aan het netwerk toe te voegen? Willem
Link naar reactie
[quote="gwbosma"]De netwerkwizard is de oplossing ook niet, want dat heb ik al geprobeerd. Of ik moet ergens een instelling over het hoofd zien...?[/quote] Ik hou het nog steeds op netbios omzetting. Kijk even via eigenschappen van de betreffende verbinding, dan geavanceerd, dan WIN, dan netbios omzetting. Zet deze is vast en niet netbios over dhcp, of als die al vast staat juist over dhcp
Link naar reactie
Op de laptop en de bureaucomputer staat nu NetBios ingeschakeld, maar ik krijg nog steeds geen verbinding. Even een samenvatting: - op beide computers (laptop en desktop) staan XP Pro met SP2 - laptop heeft draadloze verbinding met router, internet is actief - met \\ip-adres kan ik via de laptop de desktop benaderen - met de desktop kan ik met \\ip-adres niet de laptop benaderen - beide computers hebben een vast ip-adres - via Extra | Netwerkverbinding maken kan ik op beide computers geen verbinding maken en een stationsletter toekennen Er moet ergens iets nog niet helemaal goed staan ingesteld. De firewall van beide computers staat bestandsdeling toe. Het rare is dat ik met mijn tweede desktop-computer probleemloos verbinding kan maken met de eerste desktop. Update: ik zie dat ik niet kan pingen naar de laptop. Hoe is dit mogelijk? Er is wel verbinding met de router en internet werkt ook op de laptop.
Link naar reactie
Op de laptop draait alleen de firewall van XP en AntiVir (tegen virussen). Verder staat NetBios staat ingeschakeld, computers hebben vast ip, dhcp op de router staat uitgeschakeld. Printer- en bestandsdeling ingeschakeld (ook in firewall). Ik zal vanavond WinSockFix proberen en zal de resultaten hier plaatsen. Willem
Link naar reactie
[quote:eefa9bfbe5="gwbosma"]Dat is veel informatie! Ik zal het aandachtig doorlezen. De computers zitten allemaal in dezelfde werkgroep en hebben elk een eigen naam. Moet de optie 'eenvoudig delen' in- of uitgeschakeld staan? Dat staat nu ingeschakeld.[/quote:eefa9bfbe5] Als je eenvouding delen hebt uitgeschakeld krijg je meer mogelijkheden om met rechten te werken. Als je met je rechtermuisknop klikt op een map of schijf en kijkt bij eigenschappen zie je dat er een tabje bijgekomen is.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Het is nog steeds niet gelukt. Ik kan beide computers pingen en dus ook de gedeelde mappen daadwerkelijk openen, maar alleen met \\ip-adres. Gedeelde mappen een stationsletter toewijzen via Extra | Netwerkverbinding maken lukt niet. Ik heb beide computers opgenomen in het netwerk (met de wizard).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...