Ga naar inhoud

Draadloze modem/router Orange .. slecht bereik


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo. Ik heb internet van aanbieder Orange. 20mbit. Afgezien van het feit dat het écht erg snel is (komt vrolijk binnen op 17.8mbit, zie je zelden), krijg ik toch echt weinig tot geen signaal op mijn slaapkamer via mijn laptop. Nu zie ik overal de 300N routers goedkoper worden, maar hier is het probleem. Ik heb de Livebox van Orange, welke naast modem ook router is. Het signaal daarvan is echt belabberd slecht overal in huis, behalve in de woonkamer. Nu heb ik een beetje rondgevraagd, en krijg overal het antwoord dat een x00N router aansluiten op de livebox niet gaat werken. Wat is jullie ervaring daarmee ? Mijn doel is, om overal in huis een goed tot zeer goed signaal te realiseren. De huidige modem/router elders te plaatsen is niet mogelijk (signaal komt binnen in de kamer en door de bouw van dit appartement laat het helaas niet toe hem ergens anders te plaatsen richting de slaapkamers). Ik hoop dat jullie een positief antwoord hebben :) Alvast bedankt. Met Vriendelijke Groet. ps: mijn huidige laptop heeft een b/g signaal, maar een nieuwe laptop met interne N-kaart is onderweg, hopelijk over 3wkn binnen).
Link naar reactie
[quote:53a6f663c2="derkdejong"]heb je al geëxperimenteerd met het instellen van een ander kanaal op de router?[/quote:53a6f663c2] Bedoel je met een N-router, of gewoon de livebox zelf zoals ie nu is ? Als ik een ander kanaal pak, bijv 11, dan houdt ie er gewoon mee op. [quote:53a6f663c2="Mehmet"]Of een Wireless N modem/router kopen... :roll: Tjaa wrm zou een router niet werken ? Dhcp van je nieuwe router uitzetten en aansluiten... :)[/quote:53a6f663c2] Wireless N Modem/Router. Wist niet dat die er waren ? Kan dat zomaar dan ? Btw, waarzo zet ik de DHCP uit ?
Link naar reactie
> Bedoel je met een N-router, of gewoon de livebox zelf zoals ie nu is ? Als ik een ander kanaal pak, bijv 11, dan houdt ie er gewoon mee op. < ik begrijp dat je de livebox gebruikt zonder extra router....., en waarom ook niet: de livebox is toch ook meteen router. als kanaal 11 niet werkt, hoe gaat dat dan met andere kanalen? trouwens: na zoiets wijzigen moet je eigenlijk altijd de modem/router en de pc uitschakelen, vervolgens de modem/router helemaal laten opstarten,en dan pas de pc aanzetten. pas dán kun je echt met zekerheid zeggen of de gewijzigde instelling wel of niet werkt.
Link naar reactie
uitgaande van bovenstaande --> heb ik juist gedaan. werkt niet , op geen enkel ander kanaal dan 10 (standaard op deze router). Maar waarom ik een andere (betere) router is, staat in de startpost. ------------- maar om even zeker te weten: als ik dus de DHCP uit zet in de router, en daarna een willekeurige (N-)router erop aansluit, dan moet het gewoon werken ? .. zo ja --> hoe/waar zet ik de DHCP uit in de livebox ?
Link naar reactie
Hier mijn advies. Bij het plaatsen van een N router wil niet betekenen dat het perse allemaal direct beter wordt. Alles hangt om de zendsterkte van zo'n apparaat en daarnaast zijn omgevings factoren van belang (muren, plafonds ect...) Als je in de gelegenheid bent om een kabel (UTP) te kunnen trekken, trek die van van de livebox naar de eerste verdieping. Daar sluit je dan een accespoint op aan (daar zit dus geen router functionaliteit in) Je acces point zet je op het zelfde kanaal als de livebox en ook je SSID en sleutel hou je gelijk. Zo zit alles in hetzelfde subnet en is dan weer makkelijk met bestanden en printers delen. Kun je geen kabel trekken, overweeg dan een sitecom WL-130 repeater en zet je die op de eerste verdieping. ps: de sitecom kan ook als accespoint worden ingezet.
Link naar reactie
Zeg, ja hier op't vakantieadres is het net half 9 's avonds :P, nog een klein vraagje. Vanochtend voor het weggaan bedacht ik me het volgende: In de livebox zit een sagem wireless-g kaart (cardbus, zelfde wat je ook in de pcmcia-slede kan doen). Als ik deze nu vervang met een draft-n kaart, dan neem ik toch aan dat ik een beter bereik creëer ? Iemand daar al aan gedacht ? Scheelt me dan zeker 30-40 eurie mbt aanschaf N-router en een hoop gez**k ;)
Link naar reactie
Uiteraard kan de fabrikant een ander merk kaartje plaatsen en daar een driver voor configureren in de livebox. Maar de kwestie is, kan jij dat ook? Je kunt er natuurlijk geen windows driver voor gebruiken, maar alleen een driver voor het gebruikte platform. Nu is dat veelal linux, maar al zou dat zo zijn, hoe krijg je'm in de livebox?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
De nadruk wordt wel steeds op de sterkte van de router gelegd. Een goede netwerk adapter wil ook wel helpen. Ik heb hier een Linksys wmp300N netwerkkaart en sta er versteld van hoeveel stations in de buurt ik er op kan krijgen met een zeer goed signaal. Ikzelf woon 2 hoog op een flat, en kan zelfs zonder verlies via een standaard het net draadloze router aan de andere kant van de groenstrook en een verkeersweg, hij hangt bij die mensen in de meterkast, internetten, zijn signaal is 60 tot 80 procent. Terwijl ik dezelfde router met mijn laptop niet eens kan zien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...