Ga naar inhoud

Draadloos modem/router geen verbinding met internet


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een nieuw Linksys WRT54GC draadloos ADSL modem/router gekocht. Ik heb met de bijgeleverde sofware hiermee mijn Vista notebook proberen te verbinden. Notebook en router kunnen elkaar wel vinden, de verbinding is actief, maar de ik krijg geen verbinding met internet. In het Netwerk center -> Beheer netwerkverbindingen, is verbinding van notebook naar de Linksys wel ononderbroken (groene stippellijn), maar de door de verbinding Linksys naar Internet staat een rood kruis. Als ik de routerconfiguratie via IP 192.168.1.1, de browser probeer te benaderen, worden de standaard gebruikersnaam en wachtwoord -admin- niet geaccepteerd. Wie weet waar ik moet zoeken? Ik ben een beginner met Vista, dus weet hier nog niet goed de weg. Ik dacht eerst aan een fout in de beveiliging (WPA2 Personal) instelling, maar dan zou het notebook toch ook de Linksys niet kunnen vinden? Ik zal waarschijnlijk wel iets "simpels"over het hoofd zien, maar wat..?? bvd
Link naar reactie
De WRT54GC is in iedergeval GEEN adsl modem ! Dat even als eerste. Het instellen van de (een ) router doe je bedraad aangesloten. Pas als je op die manier internet hebt en het wireless gedeelte hebt ingesteld, ga je een draadloze client aanmelden. Als je met de draad ook niet met het standaard wachtwoord admin er in komt, eerst router resetten met een paperclip.
Link naar reactie
Peter, Bedankt voor de hint...Het is overigens een WAG200G router-modem. Ik had het verkeerde type ingetypt. De door jou gesuggereerde volgorde heeft gewerkt: Eerst de internet-verbinding realiseren met een kabel en pas daarna de wireless. Het was nog even rommelen met de encryptie, want de Linksys geeft hierbij andere keuzen dan Vista. Uiteindelijk bleken de beveiligingsinstellingen van de router te werken. De verbinding is nu beveiligd met een WPA2 Personal encryptie. Dat lijkt me voor thuisgebruik voldoende. Nogmaals dank.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...