Ga naar inhoud

kan de wireless router niet vinden.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een linksys wireless router gekocht. via deze router kan ik internetten met mijn laptop(vista). ik heb ook een vaste computer. een oudere pentium 4 met xp erop hierin zit een sitecom wireless pci adapter. Op de een of andere manier ziet deze computer de router niet. hij ziet wel een andere router van buren, maar niet de mijne. -mijn laptop ziet overigens ongeveer 15 andere netwerken van buren- hij staat zeker niet out of range. weet iemand wat ik moet doen?
Link naar reactie
Download eens Netstumbler ->[url]http://www.netstumbler.com/downloads/[/url] en kijk welke kanalen er al gebruikt worden; of liever: welke er nog vrij zijn. Stel daar je Wireless router eens vast op in... Verder ligt het er denk ik aan wat voor encryptie je hebt, WEP, WPA, WPA2 etc... Ik had laatst het ik met linksys WRT54G router en linksys pci kaart zelfs dat WPA2 niet werkte, maar "normaal" WPA wel...
Link naar reactie
[quote:910954370a="worstenbroodje"]xp erop hierin zit een sitecom wireless pci adapter.[/quote:910954370a] Is dat XP met Service Pack 1 of 2? Ofschoon jij een sitecom wireless pci adapter hebt, is deze "Windows XP aanpassen voor gebruik van een Wireless cliënt." op [url=http://www.zyxel.nl/support/z104.html]zyxel support[/url] wellicht toch bruikbaar. Al is het alleen vanwege de vele afbeeldingen. En je daarmee kunt aangeven hoever je bent gekomen. Waarbij je uiteraard de netwerk drivers download bij [url=http://www.sitecom.com/drivers.php]sitecom.[/url]
Link naar reactie
[quote="worstenbroodje"]Dat zijn een hoop termen die mij vaag wat zeggen. helpt het als ik zeg dat mijn laptop (vista) nog wel gewoon internet heeft? Of is het zo dat ik xp nog eea uit moet leggen over de nieuwe configuratie?[/quote] Toen je de Vista aanmelde op het draadloze netwerk, moest je (waarschijnlijk) een beveiligingssleutel invoeren. Diezelfde sleutel heb je ook nodig voor de XP computer. Als het WPA betreft kan het zijn dat jouw (oudere) kaartje dat niet ondersteund. Het is dan zaak om te kijken voor een nieuwere driver voor het kaartje.. Is die er niet? dan een nieuw kaartje halen. Maar er is dus nog eerst wat "test" werk te doen.
Link naar reactie
ik heb eerst de router op een ander lager kanaal gezet. toen zag de xp computer inderdaad de router wel. ik heb inderdaad een sleutel in moeten voeren van de router. de naam en de sleutel. en toen had ik inderdaad contact. ik was "connected" Helaas heb ik dus nog steeds geen internet van de router. maar ik ben dus wel verbonden. mijn laptop heeft overigens nog steeds gewoon internet via deze zelfde router. het doet mij dus vermoeden dat door het veranderen van het kanaal van de router de computer nu dus de router wel ziet, maar er geen internet van krijgt. moet ik bij xp ook de kanaal vernadering instellen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...