Ga naar inhoud

WEP-key op Access Point via Router


anoniem

Aanbevolen berichten

Ok, ik heb met dit probleem al eerder een topic geopend. Waarschijnlijk was ik toen wat onduidelijk en krijg volgens mij geen respons. Nu weet ik wat het probleem precies is en kan ik ook met andere info komen. Ik wil een eenvoudige WEP-key instellen op mijn draadloze verbinding. Nu moet ik daarvoor eerst in mijn Access Point (Eminent) kunnen komen. Deze heb ik aangesloten op één van de poorten van mijn router (ook Eminent). In mijn Acces Point komen lukt en de handleiding is ook weinig zinvol aangezien deze alleen uitlegt als je je Access Point aansluit op de netwerkkaart in de pc. Wij hebben deze dus op de router aangesloten. Hier het specifieke gedeelte uit de handleiding van de Access Point om er in te komen: [quote:7dd046b7d7] 1. Klik met de rechter muisknop op ‘Mijn netwerklocaties’ op uw bureaublad. 2. Kies ‘Eigenschappen’. 3. Klik met de rechter muisknop op ‘LAN-verbinding’. 4. Kies ‘Eigenschappen’. 5. Selecteer ‘Internet protocol (TCP/IP)’. 6. Klik op ‘Eigenschappen’. 7. Kies ‘Het volgende IP-adres gebruiken’. 8. Type achter IP-adres ‘192.168.1.1’ 9. Het juiste subnetmasker wordt automatisch ingevuld. 10. Windows 2000: Kies ‘Automatisch een DNS serveradres verkrijgen’. 11. Windows XP: Kies ‘Automatisch een DNS serveradres laten toewijzen’. 12. Klik op ‘Ok’. 13. Windows toont het scherm ‘Eigenschappen voor LAN-verbinding’. 14. Klik op ‘Ok’. 15. Windows 2000: Sluit het scherm ‘Netwerk- en inbelverbindingen’. 16. Windows XP: Sluit het scherm ‘Netwerkverbindingen’. 17. Start uw computer opnieuw op.[/quote:7dd046b7d7] Nu heb ik dit dus gedaan, maar dat werkte niet (logisch, want nu heb ik geen toegang meer tot de router waar de Access Point op aan is gesloten). Vervolgens alles weer teruggezet en het IP adres in de router ingevoerd (bij LAN Configuration -> IP Address). Dit werkte ook niet, aangezien ik nu het volledige contact met de router verloor. Ik moest 'm dus ook resetten om weer het normale router-IP-adres te krijgen en er in te kunnen. Probleem is dus dat ik niet in mijn Access Point kan komen omdat er in de handleiding niet vanuit wordt gegaan dat deze Access Point ook op een router kan worden aangesloten. Is er iemand die wel een oplossing heeft?
Link naar reactie
Uit je bericht haal ik dus dat het default IP van de eminent 192.168.1.1 is. Grote kans dat de router waar je hem in geprikt hebt, datzelfde IP heeft en je dus een IP conflict hebt. (ik ga er nu van uit dat het puur om een accespoint gaat en geen router/accespoint) Om een acces point in testellen (1 malig) sluit je hem dus inderdaad eerst even aan op een pc (bedraad met crosskabel) je geeft die PC even tijdelijk vast IP 192.168.1.10 Dan log je via je webbrowser in op 192.168.1.1 en kom je in het menu. Hier verander je het default IP naar eentje binnen jouw router range, maar buiten de dhcp scope. Gesteld dat je router ook dus 192.168.1.1 en de dhcp scope op 50 staat (meestal) kun je de WAP (veilig) op 192.168.1.200 zetten. Klik op Save. Daarna inloggen op het nieuwe IP van je WAP en SSID en WEP instellen en gateway opgeven (192.168.1.1 , in iedergeval router IP) Save weer deze config, wacht op bevestiging dat het klaar is, en haal stroom er af. Zet je PC weer op DHCP en sluit PC en WAP aan op de router. Stroom weer op de WAP en voila.. Nu nog even je clienten aanmelden op de wap met jouw ssid en wep sleutel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...