Ga naar inhoud

Via meerdere routers met elkaar in verbinding?? Kan dat?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een netwerk via een ASDL-router met 4 aansluitingen en een modem. Nu wil ik in een andere ruimte ook aansluitingen maken voor 4 pc's. Daarvoor wil ik hier een router plaatsen en deze via een netwerkkabel verbinden met de eerste router(met modem). Ik heb dat al even getest. Ik kom via die route wel op internet. Maar ik kan geen toegang krijgen tot gedeelde mappen in de PC die op de router met modem is aangesloten, vanaf de pc aan de tweede router. Als ze aan dezelfde router zitten werkt het wel. Kan iemand mij aangeven of het kan en hoe ik dan de zaak in moet stellen.
Link naar reactie
je bent eigenlijk de zoveelste die hier in loopt wat je aan het doen bent is 2 netwerken aan het maken en dat wil je eigenlijk niet je bent beter af met een switch (is een domme router) je zet vanaf de modem gezien de router in de buurt en de switch met een kabel aan de router nu doet de router verzorgen van de ip nummers (bij dhcp aan) voor het gehele netwerk bij 2 routers doet router 1 het voor netwerk 1 en router 2 voor netwerk 2
Link naar reactie
je bent wel een lan poort op router 2 kwijt (en een vaste ip nummer in router 1 om router 2 te benaderen) kijk eerst in router 1 wat de dhcp range is (als deze groter dan 30 ip nummers is verkleinen naar 30 ip nummers) ga in router 2 de eigen ip nummer vast zetten net buiten de dhcp range van router 1. dns server en gateway laten wijzen naar router 1 in router 2 zet je de dhcp server uit je pakt de utp kabel en stop je in beide routers in een de lan poort je hebt dus zowel router 1 als router 2 in dezelfde reeks en eider een eigen ip eind nummer de computers laat je dhcp aan staan net zoals in router 1 vanaf internet heb je dan zo modem --> router 1 --> computer 1 ~ 3 + router 2 --> overige computers
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...