Ga naar inhoud

Hulp bij instellen router + switch


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb thuis een netwerk (bedraad) met een router met 4 pc's eraan. Alles werkt en elke pc heeft internet en kan bestanden delen etcetera. Nu heb ik echter nog een extra computer die ik ook graag op internet zou aan willen sluiten, de router heeft alleen maar 4 poorten (en er zijn nu dus 5 pc's) . Ik heb even rond gezocht en kwam tot de ontdekking dat ik een switch nodig had. Als ik het goed begrijp, kan ik deze switch gewoon op de router aansluiten, waarna ik de andere 2 pc's (de nieuwe pc en een die nu dus niet meer op de router zit) op de switch aan sluit. Ik heb dan alleen een paar vragen: 1. Heeft dan elke pc internet die verbonden is met router of met de switch? 2. Hoe zit het met de IP adres verdeling binnen de switch? De Ip adressen worden binnen de router verdeeld met het 10.0.0.x principe. 3. Heb ik vanaf een pc die verbonden is met de router, toegang tot een pc die aangesloten is op de switch (ivm het delen van bestanden) Om het allemaal wat duidelijker te maken heb ik een kort overzicht gemaakt, deze staat hier: [url]http://mark.josti.nl/internet.jpg[/url] Ik hoop dat iemand me kan helpen en wat adviezen kan geven. Alvast bedankt :D Mark
Link naar reactie
in het netwerk heb je hub, switch en router de router verzorgt de verbinding tussen 2 netwerken (het internet en het intranet) (intranet is lokaal netwerk) kan ook een intranet a met intranet b zonder dat de gebruikers van a kunnen kijken in b of andersom de switch verzorgt alleen dat de computers elkaar zien, maar wel zo dat comp a met comp b kan seinen en comp d met comp e zonder elkaar in de weg te zitten de hub is de domste van de 3 deze krijgt van comp c een signaal en stuurt deze naar de andere poorten
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...