Ga naar inhoud

Wel internet geen pc's in netwerklijst


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb nu al een hele tijd een netwerkje staan. Via dit netwerk kunnen 4 pc's op het internet. Het enige wat een nadeel is dat ze elkaar niet zien. Het netwerk is draadloos. 1 pc heeft MCE en de andere 3 wxphome. 1 van die xphome's is bedraad aangesloten. De werkgroep heet op iedere pc hetzelfde. Ook zijn de harde schijven gedeeld. Wat zou het kunnen zijn dat ze elkaar niet zien? En dan heb ik nog een vraag als ik het voor elkaar heb gekregen om het netwerk goed te laten draaien. Hoe kan ik dan de pc die ik nog over heb koppelen aan de MCE-pc zodat ik die pc als een soort van server kan gaan gebruiken, dan is het ook de bedoeling dat hier internet op binnenkomt (draadloos) en dan door de koppeling aan de MCE-pc, dat de MCE-pc op internet kan en alle pc's kan zien. mvr. gr. roel
Link naar reactie
[quote:2d683de1ea="handbalroels"]Ik heb nu al een hele tijd een netwerkje staan. Via dit netwerk kunnen 4 pc's op het internet. Het enige wat een nadeel is dat ze elkaar niet zien. Het netwerk is draadloos. 1 pc heeft MCE en de andere 3 wxphome. 1 van die xphome's is bedraad aangesloten. De werkgroep heet op iedere pc hetzelfde. Ook zijn de harde schijven gedeeld. Wat zou het kunnen zijn dat ze elkaar niet zien? [/quote:2d683de1ea] De schijven van de andere computers komen inderdaad niet altijd automatisch erbij te staan. Hoe dit makkelijk op te lossen is, is door naar Mijn Netwerklocaties te gaan, en daar links bovenaan te klikken op: Een netwerklocatie toevoegen. Volgende --> volgende --> bladeren --> harde schijf selecteren --> volgende --> naam geven --> volgende --> voltooien herhaal dit voor elke schijf/computer die moet toegevoegd worden, doe dit ook weer op elke computer... (ik weet, duurt een tijdje) [quote:2d683de1ea="handbalroels"]En dan heb ik nog een vraag als ik het voor elkaar heb gekregen om het netwerk goed te laten draaien. Hoe kan ik dan de pc die ik nog over heb koppelen aan de MCE-pc zodat ik die pc als een soort van server kan gaan gebruiken, dan is het ook de bedoeling dat hier internet op binnenkomt (draadloos) en dan door de koppeling aan de MCE-pc, dat de MCE-pc op internet kan en alle pc's kan zien. mvr. gr. roel [/quote:2d683de1ea] Ik zou t niet weten, ff w88 op iemand anders (eerlijk gezecht weet ik neit eens wat een MCE pc is :P )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...