Ga naar inhoud

Wireless Access Point niet aan te sluiten :(...


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Al een tijdje probeer ik mijn Ovislink Wireless Access Point WL1100AP aan te sluiten, maar met de Engelse en vrij beknopte gebruiksaanwijzing kom ik er hélemaal niet uit. Het zit zo... ik heb een laptop en dat Accessding en daarnaast is er elders een pc met modem en Internetaansluiting die aanstaat. Ik wil met mijn Accesspoint draadloos Internet ontvangen en daarna draadloos Internet laten zenden naar mijn laptop. Draadloos zie ik de Internetverbinding waarop ik wil inloggen wél, maar niet sterk genoeg en daarom wilde ik dat Accessding als 'bridge' gebruiken om beter te kunnen ontvangen. Snapt iemand mijn verhaal en weet iemand wellicht hoe ik dit moet doen? Mvg.
Link naar reactie
Beste Pompompom, Wil je wat meer info geven? bijvoorbeeld wat voor een verbinding ADSL / Kabel / inbel.... Is jouw modem multi-pc.... Windows versies.... Het principe is als volgt: Het accespoint moet direct op de modem aangesloten worden. Als het modem meerdere aansluitingen heeft voor computers (ethernet-aansluitingen) dan gaat de PC rechtstreeks in de modem, accesspoint daarbij en accespoint configureren (SSID, WPA) en het moet werken. De modem zal je binnen het netwerk het verkeer regelen (router). Heeft het accespoint meerdere aansluitingen (niet te lezen op het internet) dan kan je je modem gebruiken als brug ("bridge") tussen het interne netwerk en het internet. Het modem wordt aansloten op het AP en de PC op het bedrade gedeelte van het AP en de laptop op WIFI, dan regelt het AP het verkeer... Heeft je modem maar één aansluiting en het AP ook dan heb je een probleem: je moet een router kopen of een nieuw modem met router ingebouwd.... De router verdeelt het netwerkverkeer.... die heb je nodig... Succes RK
Link naar reactie
Hallo RK, Ik zal even proberen jouw vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. We hebben een ADSLverbinding en twee laptops. In huis 1: laptop + Internet + modem + Accesspoint voor draadloos Internet in huis 1. In huis 2: laptop + Accesspoint om draadloos Internet te ontvangen uit huis 1 en te verspreiden in huis 2. Accesspoint in huis 2 krijg ik dus niet aan de praat. Ik heb er software bij, en heb Windows XP. Als ik de software installeer, vraagt hij het AP aan te sluiten op de Laptop, als ik dat doe (via USB). De AP is nu tevens nog aangesloten via Lanverbinding met huis 1. Op de één of andere manier, weet ik niet wat ik moet doen. Als ik de software open, zegt hij niet aangesloten te zijn? Wat bedoel je met meerdere aansluitingen? In de AP zit: 1 stroom, 1 USB, 1 lan, in het modem zitten wel meerdere Langaatjes. Mvg.
Link naar reactie
Nu begrijp ik het... Het probleem gaat hem zitten in de AP's ... ze moeten allebei "bridging" (WDS) ondersteunen.... anders werkt het niet.... Daarbij worden twee AP's tot één netwerk samengevoegd. Daarbij moet je meestal het mac-adres van de één bij de ander in stellen, daarnaast hetzelfde kanaal instellen, enz... Je vergroot in weze het bereik van het netwerk De meestal normale AP's geleverd bij de providers ondersteunen dit niet... en meestal ook de goedkopere versies niet... Voor de rest: Jouw modem is inderdaad multi-pc (meerdere lan-aansluitingen) Succes...
Link naar reactie
[quote:4c72ac7e98="RK"]Nu begrijp ik het... Het probleem gaat hem zitten in de AP's ... ze moeten allebei "bridging" (WDS) ondersteunen.... anders werkt het niet.... Daarbij worden twee AP's tot één netwerk samengevoegd. Daarbij moet je meestal het mac-adres van de één bij de ander in stellen, daarnaast hetzelfde kanaal instellen, enz... Je vergroot in weze het bereik van het netwerk De meestal normale AP's geleverd bij de providers ondersteunen dit niet... en meestal ook de goedkopere versies niet... Voor de rest: Jouw modem is inderdaad multi-pc (meerdere lan-aansluitingen) Succes...[/quote:4c72ac7e98] Oké ennuhm... :oops: hoe kom ik er achter of de AP's WDS ondersteunen? In ieder geval alvast erg bedankt :).
Link naar reactie
Hallo Pompompom, Ik heb even een linkje gevonden: [url] http://www.ovislink.com.tw/wlanfaq.htm#1100ap [/url]. Dit is een FAQ waar heel mooi uitgelegd staat wel van de Ovislinkmodellen er WDS ondersteunen met uitleg van WDS.... de 1100 staat er niet tussen... (wel de 1120). Je kan de 1100 wel koppelen met een kabeltje... Wat is het merk van de andere router? Dan zoek ik even een linkje op... :D Succes.
Link naar reactie
[quote:a219374f82="RK"]Hallo Pompompom, Ik heb even een linkje gevonden: [url] http://www.ovislink.com.tw/wlanfaq.htm#1100ap [/url]. Dit is een FAQ waar heel mooi uitgelegd staat wel van de Ovislinkmodellen er WDS ondersteunen met uitleg van WDS.... de 1100 staat er niet tussen... (wel de 1120). Je kan de 1100 wel koppelen met een kabeltje... Wat is het merk van de andere router? Dan zoek ik even een linkje op... :D Succes.[/quote:a219374f82] Hai RK, Dan zou dat dus het probleem kunnen zijn waardoor het niet werkt? Fijn te weten dat het niet aan mij ligt 8). Dat andere ding is van Speedtouch en het modem van Sitecom (als ik het goed heb :roll:). Vele malen dank, Pompompom
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...