Ga naar inhoud

Linksys router krijgt geen IP


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi. Situatie: 1 pc met xp 1 laptop met xp 1 motorola kabel modem 1 linksys Wireless-g Broadband router Software op de xp pc geinstalleerd router ingesteld: hostname oude computernaam Domainname @home Verder staat de router ingesteld dat hij via de DHCP server van @home zijn eigen IP moet krijgen kabels aanglegd. Als alles aan staat geeft xp aan dat er netwerk verbinding is maar er is geen internet zelfde verhaal met de laptop. al geprobeerd: crosslink kabel tussen modem en router (waarom weet ik niet mijn broer zei dat hem bij hem zo moest) dhcp service van router uitgezet en static IP's uitgedeeld. MAC adres gecloned. nou dat was het wel zoeen beetje, voor mijn gevoel ben ik hier alweer veel te lang mee bezig geweest dus als iemand een snelle oplossing weet zou mij dat goed uitkomen. b.v.d. Guus
Link naar reactie
[quote:f46a542050="Staatshoofd"]helaas het heeft niet gewerkt als ik de router release/renew commando geef krijgt ie nog steeds geen ip. iemand anders een idee??[/quote:f46a542050] Kun je op je router de mode niet instellen? Bij mijn Linksys zit dat ergens bij Setup, Advanced Setup. En het IP van 2Home krijgt de modem. De modem geeft een IP aan alles wat eraan hangt (bij jou dus een router). Die router geeft IP's aan de pc's die eraan zitten. Als je niet te veel instellingen hebt gemaakt in je router kun je hem ook eens terug naar de fabrieksinstellingen halen. Heeft bij mij ook gewerkt, maar mocht het niet werken ben je je instellingen kwijt.
Link naar reactie
[quote:b21c943d8f="drupke"]Een crosskabel tussen router en modem? eerste keer dat ik dat hoor. Ik heb geleerd dat een crosskabel alléén wordt toegepast bij aansluiting tussen twee pc's, voor de rest sluit men in de regel alles met normale netwerkkabels aan.[/quote:b21c943d8f] Crosskable pakt een modem/router soms wel. Mijn SpeedTouch kan moeiteloos met die kabels overweg, maar het hoort idd niet.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
het was natuurlijk een fout van mij. ik ben opnieuw begonnen en kwam er achter dat ik de vorige keer te snel ben geweest het probleem was dus dat ik tijdens het instellen van de hostname domain enz, de beveileging voor het draadlose netwerk meteen erbij had ingesteld. daardoor konden de desktops de router niet herkenen en krijg hij geen ip adres van de modem. dat dus appart gedaan en jawel hij doet het! bedankt voor jullie hulp en pretige jaarwisseling!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...