Ga naar inhoud

mijn speakers brommen, wat moet ik doen?


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo, ik heb een probleem: ik krijg een brom door mijn speakers(dit is geen ruis) en ik weet niet waar het aan ligt, mijn opstelling is als volgende: ik heb 4 speakers aan een versterker, deze versterker is weer aangesloten op een mengpaneel, op dit mengpaneel is nog een andere versterker met 2 speakers aangesloten, de input komt direct van een tv, en vanaf mijn pc, hier zit nog wel een klein mengpaneel op aangesloten, op dit mengpaneel zit nog wel een subwoofer aangesloten. ik hoop iedereen het snapt want het is idd een grote wirwar aan kabels haha. het gebrom komt van alle boxen, ook de subwoofer. ik heb geen idee waar het aan ligt want het gebrom komt dus van beide versterkers en van beide inputs(PC+TV)
Link naar reactie
Heb je de versterker wel aangesloten op een geaarde stopcontact, daar ligt de oorzaak van die bromtoon geel/groen = aarde draad - zorgt voor ontlading en afvoer van spanning bruin = fase draad - de aanvoerdraad van de stroom blauw = nul draad - de afvoerdraad van de stroom zwart = schakeldraad - draad waar stroom doorgaat bij aan- en uit signaal bij schakelaars
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...