Ga naar inhoud

Internet delen met buren maar niet mijn bestanden.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil graag mijn ADSL verbinding delen met de buurvrouw. Ik heb al een werkend netwerk dmv een (wireless) router. Deze router is verbonden met internet dmv een ADSL modem. Op de router zijn 3 eigen PC's aangesloten waar ik onderling bestanden en printers mee deel. Ik wil nu graag de buurvrouw toe laten op mijn netwerk om internet te delen, echter wil ik verkomen dat wij onderling elkaars bestanden kunnen inzien. Delen uitschakelen wil ik dus niet want dan kan ik zelf niet meer delen. Alle computer (ook van de buurvrouw) zijn voorzien van Windows XP
Link naar reactie
[quote:af6d4b8393="Wiep Corbier"][quote:af6d4b8393="andre@home"]* andere werkgroep aanmaken, met ander wachtwoord [/quote:af6d4b8393] Dan moet hij dus iedere keer als zijn buurvrouw wil internetten zijn eigen computer onder die andere werkgroepnaam opnieuw opstarten?[/quote:af6d4b8393]neen dat hoef echt niet... de gateway (vaak 192.168.0.1) die ingesteld staat op elke pc zorgt voor de toegang naar het internet, de werkgroep niet....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...