Ga naar inhoud

Windows XP detecteert de sitecom wireless netwerkkaart niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo! Ik wil op één pc met windows xp home een sitecom wireless netwerkkaart installeren. de WL-121 v3 (PCI 100 Mbps kaart). windows detecteert hem niet. de pc heeft een intel bx chipset en AMD 350 mhz processor. op de FAQ van de sitecom website staat de reden waarom e.e.a. niet gedetecteert wordt, namelijk: "Q: Mijn draadloze Sitecom netwerkkaart wordt niet gedetecteerd. A: Dit probleem blijkt voor te komen bij computers met Intel BX chipset. Via de onderstaande link kunt u een programma van Intel® downloaden om de Chipset van uw computer te detecteren: Intel® Chipset Identification Utility." Ik hoef de identification utility niet aangezien ik al weet dat ik een intel bx chipset heb. heeft iemand een soortgelijk probleem gehad (sitecom wireless kaart op een intel bx chipset) die een oplossing weet. heeft het zin om de moederboard te flashen? (hij is voor het laatste ong. 2 jaar geleden geflashed). groet, david
Link naar reactie
[quote:6c2a972093="zzz_david"] (..) WL-121 v3 (PCI 100 Mbps kaart). Windows detecteert hem niet. [/quote:6c2a972093] Dan sla je eigenlijk 1 stap over. Nadat je in je pc een nieuwe PCI kaart hebt geplaatst, controleer je uiteraard eerst of deze door de BIOS wordt gedetecteerd. Deze zou dan tijdens het opstarten van de pc, worden getoond in de [url=http://www.pcmus.com/images/devicelisting.gif]PCI device listing.[/url] Ook is het mogelijk in Windows, met [url=http://www.miray.de/products/sat.pcisniffer.html]PCIsniffer[/url] een opstartbare diskette/CD te maken, die dan ook kan tonen welke PCI apparaten worden gedetecteerd. Maar ik neem aan dat je met Windows detecteert hem niet, bedoelt dat Windows na het plaatsen van de PCI kaart, het dialoog: Nieuwe hardware gevonden, niet heeft getoond. Heb je die wlan PCI kaart al in een ander PCI slot geprobeerd? [quote:6c2a972093="zzz_david"] op de FAQ van de sitecom website staat de reden waarom e.e.a. niet gedetecteert wordt, namelijk: "Q: Mijn draadloze Sitecom netwerkkaart wordt niet gedetecteerd. A: Dit probleem blijkt voor te komen bij computers met Intel BX chipset. [/quote:6c2a972093] Ik vraag me af of dit inderdaad een Intel BX chipset probleem is. Deze vraag staat dan wel op de Nederlandse Sitecom site, maar niet op de Engelse [url=http://www.sitecom.com/faq.php?grp_id=6]Sitecom site.[/url] [quote:6c2a972093="zzz_david"] heeft het zin om de moederboard te flashen? (hij is voor het laatste ong. 2 jaar geleden geflashed). [/quote:6c2a972093] Zoals peterkramer al aangeeft, heeft dat geen zin. Bovendien als de BIOS ongeveer 2 jaar geleden is geflashed, dan zit de nieuwste BIOS die de fabrikant voor dat moederbord heeft gemaakt, er waarschijnlijk al op. Om welk merk en type moederboard gaat het eigenlijk?
Link naar reactie
nou...ik zag de bijl al hangen .... dus om nog verdere problemen in de toekomst te voorkomen, heb ik de kaart omgeruild. ik moet zeggen (al is het een beetje reklame) dat Dynabyte in rotterdam daar niet al te moeilijk over deed, zelfs aangezien ik de doos eerder weggegooid had. ik moest ze wel er even om m'n consumentenrechten wijzen zoals Ed Varwijk dat aangaf. jolo: ja ik had alle PCI sloten geprobeerd. niks leidde tot detectie door of de BIOS opstart of door windows. ik heb een oude Asus P5A Socket7 moederboard. bedankt allen voor het meedenken. ik heb nu voor €10,- bovenop de prijs van de sitecom een U.S. Robotics Wireless PCI adapter 125Mbps kaart en deze kon ik zonder enige problemen installeren en aan de praat krijgen. Groetjes, David
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...