Ga naar inhoud

!@#$Netwerk!!!!!!! (sitecom draadloos netwerk)


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, [size=24:c79de3e4ca][/size:c79de3e4ca]Kort samengevat [size=12:c79de3e4ca][/size:c79de3e4ca]Ik heb wel een netwerk maar geen internet, denk dat dit komt doordat ik ik geen ip adress van de dhcp server krijg. Kortgeleden heb ik een wireless kaartje gekocht van sitecom (WL 100i) Hiernaast heb ik een wireless network ADSL router (WL 108) Eerst wouden ze elkaar niet zien wat toch zeer vreemd is omdat ze van hetzelfde merk zijn. Andere Laptop gepakt en dat werkte pefect, conclussie mijn laptop is de storende factor. Ik heb dus een Packard Bell, E 3255 sn 210302990125, het besturingssysteem is Windows XP Prof. Na een dag geknoei hebben wij het netwerk aan de praat gekregen voor 3 dagen. Ik heb nu wel conectie met de router maar niet met het internet. het probleem zit hem denk ik in het interne ip adres die ik van windows krijg(169.254.247.8 ) volgens mij moet dit een 192 nummer zijn. Er staat bij: "automatisch persoonlijk ip adres", ik denk dat hier door DHCP toegekend moet staan. Ik heb toen de verbinding; hersteld,uigeschakeld en weer ingeschakeld, handmatig ingesteld, de pc uitgeschakeld met en zonder kaartje erin, niets werkt, Windows vind dat ik maar eens aan de isp of netwerkbeheerder moet vragen en raad een wie dat is.......... Ik heb nu net de wireless zero uitgeschakeld en heb weer verbinding met de router, maar geen verbinding met het internet. Wat mij opvalt als ik de status van Sitcom bekijk en naar het tabblad ondersteuning ga dat er bij gateway helemaal niet te zien is. Als ik hem aan de kabel leg krijg ik netjes een door DHCP toegekend 192 adres en dat adres staat ook bij gatway. Weet iemand hier raad mee? (msn papillion1840@hccnet.nl) Met gefrustreerde :-? vriendelijke groeten Erik Bos
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...