Ga naar inhoud

Onbebeiligd, onbekend netwerk.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb hier draadloos internet, en als ik bij beschikbare netwerken kijk, zie ik dat iemand hier in de buurt nog 2 mensen zitten met een draadloos, onbeveiligd netwerk. Ik weet niet wie het zijn, en kan ze dus niet waarschuwen.Bestaat er geen mogelijkheid dat ik kan zorgen dat ze op hun pc een melding krijgen ofzo, dat iedereen zomaar op hun pc kan?
Link naar reactie
Kijk, dit is nou precies de reden dat ik van je lang zal je leven nooit een draadloos netwerk ga nemen! Ondanks de ontegenzeggelijke voordelen. Ik vertrouw die dingen voor geen meter. Net als bij portofoons, daar heb ik ook de meest idiote ervaringen mee gehad. Niet bepaald geschikt om vertrouwelijke gesprekken mee te voeren. Maar dat even terzijde.
Link naar reactie
[quote:9762163c3c="J. de Boer"]Kijk, dit is nou precies de reden dat ik van je lang zal je leven nooit een draadloos netwerk ga nemen! Ondanks de ontegenzeggelijke voordelen. Ik vertrouw die dingen voor geen meter. Net als bij portofoons, daar heb ik ook de meest idiote ervaringen mee gehad. Niet bepaald geschikt om vertrouwelijke gesprekken mee te voeren. Maar dat even terzijde.[/quote:9762163c3c] Als je het goed beveiligd heb je mi weinig kans op hackers etc.
Link naar reactie
[quote:597f8de765="J. de Boer"]O.k. dat geloof ik ook wel, maar alleen al het feit dat ze me zomaar zien doet voor mij de deur dicht.[/quote:597f8de765] Als je broadcasting van de SSID uitschakeld, kunnen ze je niet zien ook hoor..... Waarschuwen is een nobel idee, maar onbegonnen werk, meer dan 50% van de thuisgebruikers draaien onbeveiligd....En als ze onbeveiligd zijn, moet je er toch op kunnen komen? Een ipadres aanemen van het AP, scannen op actieve adressen en vervolgens een net send. Ook kan je kijken of er gesharde printers zijn, dan installeer je die een print je iets leuks uit ;-)
Link naar reactie
M.a.w. je moet behoorlijk kennis van zaken hebben. Toch een kwalijke zaak dat die veiligheid niet automatisch zit ingebakken. Ik spreek niet voor me zelf, ik zou me als ik zoiets aanschafte me wel terdege op de hoogte stellen, en ik heb voldoende technische achtergrond om dan die informatie te begrijpen. Maar het gros van de PC-bezitters is gewoon gebruiker, zoals ze dat ook zijn van hun auto, TV enz. enz., zonder dat ze zich om de werking ervan hoeven te bekommeren. Gevolg is, dat iedere voorbijganger bij wijze van spreken, zonder dat ze het weten, tot in alle plekken van hun huis binnen kan gluren. En iedereen weet dat er genoeg zieke geesten zijn die dat met graagte doen. Toch geen prettig idee, zou dan zeker niet zeggen: "Zolang het maar bij kijken blijft, ze kunnen er toch niet in".
Link naar reactie
[quote:c3303b020d] O.k. dat geloof ik ook wel, maar alleen al het feit dat ze me zomaar zien doet voor mij de deur dicht. [/quote:c3303b020d] Vroeger ook geen TV antenne op je dak gezet dus? Telefoon niet voor het raam zetten, brievenbus camoufleren... Kortom: het feit dat ze je netwerk zien kan [i:c3303b020d]op zich[/i:c3303b020d] geen kwaad, zolang je maar juist configt...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...