Ga naar inhoud

Chello Kabel en een router ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb chello kabel op mijn desktop en heb er een laptop bijgekocht om ook draad loos te kunnen internetten. Nu heb ik voor het draadloos internetten een router gekocht. deze router is van het merk SMC met het typenummer : 2804WBR V.2. Nu krijg ik het niet voor elkaar. Nu is mijn vraag of er iemand Chello kabel heeft en daar ook een router bijgekocht om draadloos te kunnen internetten via een laptop ? Zo ja, wat voor Router met typenummer, want dan gooi ik die SMC eruit. Want de mensen bij SMC zelf kunnen me ook al niet meer helpen(na twee weken bijna elke dag gebeld te hebben). Bvd,
Link naar reactie
Ik heb ook chello. Ik heb een LinkSys WRT 54G. Ook een notebook in de vorm van een Acer Travelmate 8003LMi is aanwezig. Via de Computer Totaal gids over netwerken heb ik het aan de praat gekregen. Je moet wel meteen de nieuwste firmware halen voor de router, want anders krijg je de WEB encryptie niet aan de gang. SP2 van Xp helpt voor het draadloos wel een stuk, want de verbinding is dan vrijwel steeds 54Mbit. Ook als ik met de notebook boven zit. (router staat beneden naast het modem)
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Ik gebruik al heel lang dit soort combinaties. Ook bij Chello. Werkt prima. Alleen dat instellen van een draadloze verbinding is voor velen niet simpel. Het zijn vaak kleine dingen die men verkeerd instelt. Gevolg: het werkt niet. De hardware krijgt dan de schuld... In het geval van een draadloze verbinding is het van belang eerst een verbinding te maken met een draad. Als dit werkt dien je de instellingen voor draadloos te maken (mac toegang en WPA of WEP). Pas daarna de draad eraf en dan werkt de boel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...