Ga naar inhoud

DRAADLOOS NETWERK?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb zelf 1 pc met een Planet internet Abbonement met een USB modem (zo'n rooie). In mijn pc zit een "normale"netwerkkaart. Nu heb ik sinds kort ook een laptop met een draadloze netwerk kaart. Nu wil ik dus draadloos kunnen internetten. Mijn idee was dan ook om de bedrade pc als proxyserver te gebruiken. Ik moet nu dan dus waarschijnlijk een draadloze hub kopen (geen router want internet gaat via de bedraade pc, die situatie blijft dan toch ongewijzigd?) Maar er moet dus wel een draad in die draadloze hub kunnen (draad van netwerkkaart naar draadloze hub). Dan zou ik toch draadloos mijn andere pc moeten kunnen bereiken ?
Link naar reactie
Normaal gesproken wel, maar het nadeel van zo´n configuratie is wel dat de vaste pc altijd aan moet staan om via de laptop te kunnen internetten. Je zou beter een draadloze router kunnen kopen. De vaste pc kun je dan gewoon via de netwerkkaart, met een kabel, op de router aansluiten en de laptop maakt draadloos verbinding.
Link naar reactie
Het is opgelost, ik heb de vraag voorgelegd bij Belkin en kreeg dit antwoord: Het access point kan zowel op een hub als direct op een PC worden aangesloten. Bij versie 1 van het access point (de versie met twee antennes) dient in het eerste geval een gewone (straight) netwerkkabel gebruikt te worden, in het tweede geval een cross-over kabel. Bij versie 2 van het access point, met een enkele antenne, maakt het type kabel dat gebruikt wordt niet uit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...