Ga naar inhoud

-VPN- Aanmeldserver niet toegankelijk via router ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb op het werk een server staan. Nou heb ik een router tussen de proxy-server (MS ISA Server) en de rest van het netwerk gezet. Verbindingen kloppen nu allemaal weer alleen als ik nu een VPN verbinding wil maken dan maakt hij wel verbinding met de Proxyserver maar aanmelden blijft Windows op hangen.... Hij kan de aanmeldserver niet bereiken. De proxyserver kan zonder problemen de Domein-server bereiken en de domein-server (Windows 2000) kan ook zonder problemen de proxy-server bereiken. Ook is de proxy-server op het domein aangemeld. Proxy Server 192.168.3.100 Extern 192.168.3.200 router Intern 192.168.2.3 Domein server 192.168.2.1 Nou heb ik al geprobeerd om een route te leggen in Routing and Remote Access naar 192.168.2.0 mask 255.255.255.0 Gateway 192.168.3.200 omdat ik dacht dat VPN de aanmeld server misschien om deze reden niet kon bereiken.... Iemand enige idee ?
Link naar reactie
Omdat er 3 netwerken via dezelfde proxy-server internet moeten krijgen... De routers blockeren elkaar onderling zodat ze elkaar niet kunnen bereiken maar dat ik via een VPN verbinding wel alles kan bereiken mits het juiste password is gegeven. Dit werk allemaal prima alleen nu kan de proxy-server de aanmeld server niet bereiken.... Dit is gek want het werkt wel allemaaal.... De proxy-server kan aanmelden op het domein en ook kan de proxy-server de domein-server pingen.... Dus waarom via VPN niet ?!
Link naar reactie
VPN vraagt aparte protocollen welke wel ondersteund moeten worden door je router. Wat ik echter nog steeds niet snap is waarom je die router ertussen hebt zitten. Met ISA-server is heel veel mogelijk. Je kan met behulp van protocol rules, network address sets en destination sets precies datgene regelen wat jij wil. Het enige wat je nodig hebt is voor ieder lokaal subnet een netwerkadapter en een beetje kennis van hoe ISA-server deze zaken regelt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...