Ga naar inhoud

WinXP Pro op een Windows 2003 Srv. domein...!?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat iemand mij eindelijk kan helpen. Kan iemand mij een stappenplan of een duidelijk verhaal geven van hoe je een WinXP Pro computer in een Win2003 domein krijgt? Ik heb de volgende situatie: Server -> Win2003 Server EE Client -> Win2000 Server (geen server taken) Client -> WinXP Pro Het aanmelden van de Win2000 PC op het domein gaat prima. Bestanden delen etc werkt in beide richtingen. Ik krijg alleen de WinXP Pro PC niet goed in het domein. De computer is aangemeld bij het domein. Het inloggen gaat prima. Maar ik zie de server en andere client niet wanneer ik bijvoorbeeld bestanden wil delen. Ik zie dan alleen de lokale computergebruikers. Ik gebruik een .lokaal domein. Ik gebruik geen DHCP of DNS-services op het domein al is DNS natuurlijk wel geinstalleerd. Wie helpt? Ik kom er niet meer uit.....
Link naar reactie
[quote:087368c255="Speedy Conzales"]Ik gebruik geen DHCP of DNS-services op het domein al is DNS natuurlijk wel geinstalleerd.[/quote:087368c255] En daar ligt de fout. Naamresolutie in een Active Directory domein berust helemaal op DNS. Met andere woorden, zonder DNS kunnen Windows 2000 en XP computers in het domein elkaar moeilijk vinden. Stel op de clients het IP-adres van je server in bij primaire DNS en het zal een stuk beter gaan (als je tenminste de DNS juist hebt geconfigureerd). Deze vraag lijkt overigens verdomd veel op de vraag die je in het server-forum hebt gesteld.
Link naar reactie
Deze vraag heb ik idd ook gesteld in het server-forum. Dit omdat ik daar niet echt duidelijk was en omdat ik geen echt antwoord kreeg. Ik dacht ik probeer het eens hier. Blijkbaar heeft het gewerkt :wink: Ik had al zoiets bedacht dat het met DNS te maken had. Dit zag ik in een andere thread op dit forum. Maar nu zie ik dat het inderdaad klopt. Ik ga het proberen. Bvd voor de hulp... :) p.s. dat stuk ging over het configureren van DNS (instellen vd root).
Link naar reactie
Bedankt Leo S, het probleem is opgelost. Het lag inderdaad aan het instellen van de DNS-server. Het inloggen op het domein gaat als een raket :wink: en ik kan nu het domein inzien op de WinXP PC. Nooit gedacht dat de lokale namen ook via deze DNS-server opgevraagd worden. Lang leve de forums! :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...